Hogy miről fantáziálnak az izzadt tenyerükkel a tollat szorító szövegírók? Milyen buja szerepjátékok pörögnek végig az art directorok piszkos képzeletében?
Jelmezes szex?
Nem.
De biztos nem jelmezes szex?
Ha mondom!
Sokkal durvább.
Na jó, most elárulom a titkot.
Nagyjából így néz ki, amikor a kreatívok a legvadabb jeleneteket képzelik el nyálcsorgatva.
Helyszín: gondolkodó szoba, babzsák.
Két kreatív ül egymással szemben, gondterhelt arccal néznek maguk elé, előttük összeskiccelt papírok halmai.
– Van egy ötletem, de… á, hagyjuk! Úgyse veszik meg.
(hosszú hallgatás)
– Szerinted…
– Na.
– Szerinted… hogy valósulnak meg AZOK?
– Óóó… például hogy megkapod a briefet korrekt üzenettel, insighttal, célcsoporttal, célkitűzésekkel, számokkal, te meg az asztalra csapsz, és azt mondod, hogy emberek, hagyjuk ezeket a francba, és a szpotban mutassunk végig egy doboló gorillát?
– És hátba veregetnének, és nem vinnénk biztonsági irányokat, csak ezt!
– És az ügyfél állva tapsolna, hogy ez az, végre valami bevállalós! Ne a 10% akciót kommunikáljuk, hanem gerjesszünk buzzt, és beszéljenek rólunk az emberek, és tegyük a márkát ismertté és kúllá! Legyünk mi az új Nike-ba oltott Apple!
– Meg érted, itt van a briefben, hogy ennyi a büdzsé. Most komolyan, ezzel akarják keretek közé szorítani a kreatív elme fennen szárnyalását??
– Naná. Oké, hogy egy leafletet kértek, de mi van, ha egyszer ez az üzenet 3D-s augmented realityben jön át?
– Ó, igen! Dinoszauruszokkal!
– Mert érted, Londonban vagy New Yorkban szerinted téma az, hogy ha le kell modellezni egy dinoszauruszcsordát 1:1-ben? Nyilván nem!
– És Christoph Waltz lovagolna az egyiken!
– A dinós 3D-vel tuti végigtarolnánk Cannes-t!
– Csak hát szerinted el lehetne adni nekik?
– Ááááh…(lemonó sóhaj)
(hosszas ábrándozva hallgatás)
– Milyen ötletet is akartál mondani?
– Ööö, már nem emlékszem rá.
(maguk elé meredve bambulás, közben azon gondolkodás, hogy mit vegyenek fel a jövő évi cannes-i díjátadón, amire a dinós augmented reality miatt mennek)
(pánikszerű rájövés, hogy kifutottak az időből)
(gyors layout skiccelés)
…
Aki csattanót (vagy mégis jelmezes szexet) várt ide a sztori végére, annak most csalódnia kell. Ám mint minden állatmesének, ennek is van tanulsága! Ha a két kreatív agyi maszturbálás helyett az időt inkább egy új dobolós gorilla, tangóharmonikázó zebra vagy bármilyen más újszerű és merész ötlet kitalálására szánta volna, legalább a 0-nál több százalék esélyük lett volna, hogy keresztülvigyék a kreatív igazgatón és az ügyfélen.