Ha nem mindegy, rólad szól-e a termék, vagy csak reklámhordozó vagy, ha fontos a funkció, a szépség és a kényelem is, ha nem mindegy, milyen eszközökkel dolgozol, milyen tárgyakkal veszed körül magad, vagy éppen miben tekersz kilométereket a városban, akkor Te is tudod, miről szól a jó design.
Tervezőkkel dolgozva beég az embernek, hogy a design nem elég, ha csak szép, csak figyelemfelkeltő vagy csak trendi. A design valójában mindig több kell legyen, mint öncélú tetszelgés, netán az önkifejezés egy módja. A jó design – miközben szép és vonzó – megoldás egy problémára, válasz az ügyfél kérdésére, egy célközönség igényére.
Lehet alkalmazott grafika, divat, építészet, reklám vagy bármely kreatív terület, a világ tele tehetséges alkotókkal, inspiráló munkákkal. Amikor csak tehetem, kalandozok a weben, de vannak sarokpontok, akikhez rendszeresen visszatérek, mert esetükben nem pusztán a megvalósult munkák érdekelnek, hanem a gondolatok, döntések, tervek, hogy ezek a márkák, emberek merre és hogyan haladnak. A megoldásaik, válaszaik.
Ilyen sarokponttá vált Geréby Zsófi az Urban Legend biciklisruhák megálmodója és megalkotója is. Egy Super Channel rendezvényen hallottam Zsófit beszélni arról, hogyan született az ötlet, a márka és valósult meg a vállalkozás majd bővült ki a női kollekció – heves vásárlói igényre – férfiakra szabott darabokkal. Kellettek az elvesztegetettnek gondolt, később mégis a maguk helyére beépülő MOME évek, egy londoni kitérő és az utolsó egyetemi év nyomása, hogy testet ölthessen az a valami, ami mindvégig ott volt a levegőben, de valahogy eddig senki sem vette elég komolyan.
Attól, hogy biciklizni szeretek, nem mondhatnám magam elkötelezett városi kerékpárosnak, de az Urban Legendnek rajongója lettem. Szeretem, mert tetszik az ötlet, hogy szó szerint városi legendák cirkálnak körülöttem a forgalomban, mert egyszerre szól nekem a szabadságról és a kényelemről, mert a kifelé harsogás helyett fontosabbak a viselés közben felfedezhető praktikus részletek, vagyis a végfelhasználó van a fókuszban.
Benne van tehát a problémamegoldás, a válasz és még egy kis extra is – a ruhákba varrt QR kódok mindegyike más-más legendát rejt, így ezeket a tartalmakat letöltve mindenki egy-egy budapesti történetet is kap a ruhája mellé -, miközben nem felejt el egyedi, pimasz és bátor lenni, és ami a legfontosabb: elhiszem, hogy az alkotók szívügye a márka.
Geréby Zsófi a TEDX-en is mesélt.