Designmegoldások szívvel, extrákkal

Ha nem mindegy, rólad szól-e a termék, vagy csak reklámhordozó vagy, ha fontos a funkció, a szépség és a kényelem is, ha nem mindegy, milyen eszközökkel dolgozol, milyen tárgyakkal veszed körül magad, vagy éppen miben tekersz kilométereket a városban, akkor Te is tudod, miről szól a jó design.

Tervezőkkel dolgozva beég az embernek, hogy a design nem elég, ha csak szép, csak figyelemfelkeltő vagy csak trendi. A design valójában mindig több kell legyen, mint öncélú tetszelgés, netán az önkifejezés egy módja.  A jó design – miközben szép és vonzó – megoldás egy problémára, válasz az ügyfél kérdésére, egy célközönség igényére.

Lehet alkalmazott grafika, divat, építészet, reklám vagy bármely kreatív terület, a világ tele tehetséges alkotókkal, inspiráló munkákkal. Amikor csak tehetem, kalandozok a weben, de vannak sarokpontok, akikhez rendszeresen visszatérek, mert esetükben nem pusztán a megvalósult munkák érdekelnek, hanem a gondolatok, döntések, tervek, hogy ezek a márkák, emberek merre és hogyan haladnak. A megoldásaik, válaszaik.

kluuu.com sausagefence

Ilyen sarokponttá vált Geréby Zsófi az Urban Legend biciklisruhák megálmodója és megalkotója is. Egy Super Channel rendezvényen hallottam Zsófit beszélni arról, hogyan született az ötlet, a márka és valósult meg a vállalkozás majd bővült ki a női kollekció – heves vásárlói igényre – férfiakra szabott darabokkal. Kellettek az elvesztegetettnek gondolt, később mégis a maguk helyére beépülő MOME évek, egy londoni kitérő és az utolsó egyetemi év nyomása, hogy testet ölthessen az a valami, ami mindvégig ott volt a levegőben, de valahogy eddig senki sem vette elég komolyan.

ul_4  ul_3

Attól, hogy biciklizni szeretek, nem mondhatnám magam elkötelezett városi kerékpárosnak, de az Urban Legendnek rajongója lettem. Szeretem, mert tetszik az ötlet, hogy szó szerint városi legendák cirkálnak körülöttem a forgalomban, mert egyszerre szól nekem a szabadságról és a kényelemről, mert a kifelé harsogás helyett fontosabbak a viselés közben felfedezhető praktikus részletek, vagyis a végfelhasználó van a fókuszban.

Benne van tehát a problémamegoldás, a válasz és még egy kis extra is – a ruhákba varrt QR kódok mindegyike más-más legendát rejt, így ezeket a tartalmakat letöltve mindenki egy-egy budapesti történetet is kap a ruhája mellé -, miközben nem felejt el egyedi, pimasz és bátor lenni, és ami a legfontosabb: elhiszem, hogy az alkotók szívügye a márka.

ul_2 ul_1 ul_5

Geréby Zsófi a TEDX-en is mesélt.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson