Digitális ki mit tud?

Amikor kb. 6 évvel ezelőtt a férjem otthagyta a nyugalmas offline médiatervezői állását egy alacsonyabb pozíciójú online-os munkáért, úgy gondoltam, jól tette, elvégre ez a jövő fő csapásiránya. Ugyanakkor egy valami már akkor is zavart, elmondtam sokszor, sokfelé: tényleg kell külön digitális médiatervező?

Elvégre nincs külön óriásplakát és tévé-tervező sem, akkor miért kell külön tervezni az online felületeket? Aztán szépen elkezdtek alakulgatni kreatív területen is a digitális cégek, divíziók. Ilyen-digital, olyan-digital. Kialakult egy trend, de én továbbra sem értettem, hogy miért nem várja el mindenki a kollégáitól, hogy alkalmazkodjanak a piachoz, és az új média platformokat is ugyanúgy használják és kihasználják, mint a régieket.

shutterstock_82832017S

Eközben a Caféban…

Folyamatosan szemléltük az eseményeket, és azt mondogattuk, hogy fejlődnünk kell a digitális területeken. Ennek szellemében először csendben megcsináltuk az országban elsőként az augmented reality-t a SEAT Exeo bevezető kampányához.

Itt nézd meg az Exeo AR-t!

Aztán a következő évben proaktív projektként megcsináltuk az első magyar nyelvű autóverseny alkalmazást a Facebookra csupa Porsche Hungaria által forgalmazott autóval.

Itt a racebox.

És ez így ment tovább és tovább, idén a Hipnózison még a legjobb digitális ügynökségek mellet is – mint pl. a Kirowski – nyerni tudtunk online banner kategóriában.

OTP díjnyertes banner

Mindezt úgy, hogy sosem volt igazán digitális divíziónk.

Egy fontos kérdés, hogy a fentieket miért nem kommunikáltuk hangosabban – ez a cipész meg a lyukas cipő esete, de most nem ez a téma…

A másik – és a blogbejegyzés  témáját illetően a fontosabb – kérdés, hogy hogyan is kell ezt igazán jól csinálni, azaz:

Kell-e külön digitális divízió? Vagy elvárhatjuk magunktól, hogy képesek legyünk valóban integrált választ adni egy-egy kihívásra?

Sok mindenkivel beszélgettem az utóbbi hetekben, és rengeteg nézet ütközött a témában. Talán a legerősebb érv az volt a külön divízió mellett, hogy nagyon gyorsan fejlődik ez a terület, és lépést kell tartani. Értem én, de bevallom, ezzel még nem vagyok meggyőzve.

Szerintem egy valóban integrált ügynökségnek mindent tudnia kell szállítani. A digitálist is. Egyben.

Összefoglalom 2 pontban, hogy miért állítom ezt:

  1. stratégia – Szerintem egy jó kampányt nem, vagy nemcsak az jellemez, hogy hány eszközre terjesztik ki – mivel az jó részt budget kérdés -, hanem elsősorban az, hogy milyen érdekes, erős, eredeti, használható a központi ötlet. Kell egy erős stratégia, kell egy nagyon kreatív ötlet, és utána kell az, hogy mindez megéljen MINDENHOL. tévében, sajtóban, plakáton, Facebookon, bannerben, Instagramon, mobilon, akárhol, ahol éppen kell, ami felület passzol a célcsoporthoz. Mert hiába csináljuk meg a világ legjobb mobil alkalmazását egy 50+os célcsoportnak, az biztosan nem lesz akkora hisztéria, mintha 18-20 éveseknek szólna. Azt mondom tehát, hogy ha jó a kreatív csapat, és megszületik A NAGY ÖTLET, akkor nem digitális divízió kell, hanem olyan emberek, akik
    1. tisztában vannak a digitális tér felületeivel és
    2. ismerik a város legjobb beszállítóit, akik a jó ötleteket képesek jó minőségben megvalósítani
  2. ügyfélkapcsolat – Naná, hogy nem bírok kibújni a bőrömből! Ha én ügyfél lennék, azt várnám a kampányom menedzserétől, hogy ismerje az összes elemet. Legalább olyan alaposan, hogy hibátlanul le tudja menedzselni. Nem kérem, hogy programozzon, vagy úgy beszéljen, mint egy programozó, azt sem várom, hogy ott helyben előállítson valamit. Pusztán azt szeretném, hogy pont annyira képben legyen a Facebookkal, mint az óriásplakátokkal. És nem lennék nyugodt, ha minden megbeszélésre külön account jönne, aki a kampány egyik részét kezeli, és egy másik, aki a digitális felületeket. Egy emberrel szeretnék találkozni, akiben megbízhatok, és akinek épp olyan fontos a kampányom, mint nekem.

Összességében tehát azt állítom, kell olyan ember, aki szinten tart minket és feltölt a legfrissebb trendekkel, kell sok-sok olyan kapcsolat a városban, aki megbízható alvállalkozóként mindig megvalósítja az álmainkat, és elsősorban kell egy olyan gárda, aki nem a 90-es évekre készít reklámot, hanem mára (nem is holnapra, mert azt meg a fogyasztóink nem fogják megérteni), és ennek tudatában tervezi meg azt, hogy hova, milyen eszközre terjeszti ki az adott kampányt.

Ezt mondom én. Ez egy vélemény.

És tudom, hogy ebben a pillanatban sokan nem értenek egyet velem.

Vitatkozzunk, benne vagyok!

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson