Boxutca – amikor mi, magyarok valamit nagyon jól csinálunk

Ezúttal két kedvenc vesszőparipámat ötvözöm, és egy számomra nagyon jó példát szeretnék bemutatni arra, hogy milyen egy jó integrált kommunikáció, amiben kiemelt szerepük van a digitális felületeknek. Ez pedig nem más, mint az MTVA Boxutca című produkciója. Aki meglepődött, az vagy nem F1 rajongó, vagy nem gondolt erre a műsorra ebből a szempontból. Még.

Akik kicsit is ismernek, tudják, hogy a kedvenc hobbim – a kislányom után – az autósport. Ezen belül a gyorsasági szakág (bár a terep rallye-t is kedvelem, sokszor mondom, hogy a Dakar Rally az egyetlen dolog, ami feldobja a depressziós januárt). A gyorsasági szakágon belül pedig az F1. Ez egyebek mellett azt is jelenti, hogy minden közvetítés lelkes nézője vagyok, s mint ilyen, arra lettem figyelmes az idei évben, hogy mindaz, ami ebben a témában nálunk mostanában zajlik, az elképesztően professzionális.

Véleményem szerint ehhez csak két fontos elvet kellett követniük.

1. SZAKÉRTELEM

– Kezdem azzal, ami nem kifejezetten kommunikáció, ezért időnként hajlamosak vagyunk elfelejtkezni róla, de mégis a legfontosabb elem: mindenki, aki ebben a produkcióban van, láthatóan ért ahhoz, amit csinál és szereti. Ez süt minden bejelentkezésből és megnyilvánulásból – lehet Szujó Zoli ordibálását szeretni vagy nem szeretni, azt el kell ismerni, hogy ért a sporthoz, lelkes, jó sportriporter.

– Nemcsak összeszedték a szakértő stábot az MTVA-nál, hanem úgy tűnik, hagyják is őket érvényesülni, hagyják őket jól dolgozni. És higgyétek el, ez is fontos. Dolgoztam olyan helyen, ahol a kreatív igazgató összeszedte a város legtehetségesebb kreatívjait, majd nem hagyta őket dolgozni, ehelyett a saját hülyeségeit erőltette. Az eredmény a sikertelenség konkrétuma volt.  Na szerencsére itt egyáltalán nem erről van szó!

2. CSATORNA SPECIFIKUS TARTALOM

– Sok helyen jelennek meg, és minden csatornán olyan tartalmakat kínálnak, ami oda illik, ami ott megállja a helyét

  • Az évad elején óriásplakátokon hívták fel a figyelmet arra, hogy indul a sorozat és hol lesz látható: ez persze – mondhatjátok most – „old school” felület, de lássuk be, ennek a kommunikációs célnak tökéletes volt: minél nagyobb tömegeknek elmondani, hogy lesz a műsor, és megmutatni, hogy szakértőkkel dolgoznak. (Szujó Zoli és Wéber Gábor feje jelent meg a plakátokon.)
  • Aztán elindul a szezon (hál’Istennek! már alig vártam…), és a TV- ben természetesen mentek/mennek a műsor promók folyamatosan.

No, de evezzünk digitális vizekre!

  • Facebook bufb
  • Jó nagy rajongótáboruk van – több, mint 66 000 fő, amihez nem kellett semmilyen “ha like-olsz, kapsz egy ingyen szappant/kitűzőt/matricát” akció.
  • Interaktívan működnek: az élő műsor alatt kérdéseket lehet feltenni a műsorvezetőknek, amire ők szakértően válaszolnak is.bufb2
  • Emellett pedig folyamatosan osztják meg a híreket, érdekességeket, már-már F1-es portált csinálnak – ami ezen az oldalon nem jelenik meg, az nem is hír a témában. Pl.: a leghamarabb innen lehetett megtudni, hogy Bernie 2021-ig meghosszabbította a Hungaroring szerződését (hurrá! hurrá! hurrá!). A Magyar Nagydíj alatt szenzációsak voltak, aki követte az oldalt, szinte úgy érezhette, hogy kint van a stábbal a Hungaroringen: gyorsak és érdekesek voltak, márpedig ezen a felületen nagyjából ez a két legfontosabb kulcsszó (én szerencsére ott voltam végig, bent a boxutcában, mégis tudtak nekem is újat mondani, mutatni).
  • A tévé internetes oldala: a futamok közvetítése után a folytatódik a műsor: szakértő beszélgetések, elemzések, igazi csemegék a rajongóknak, de eközben nem terhelik vele a közszolgálati csatornát, a streaminget csak az fogja követni, akit igazán érdekel, az viszont boldogan.
  • Youtube: itt jelenik meg az online műsor tartalma annak, aki lemaradt róla élőben. Meg némi extra tartalom, mint pl. amikor Szujó Zoli 18+-os befejezéssel megfogadta, hogy nem kiabál többé közvetítés közbenbuyt
  • Ezeket persze megosztják a Facebookon is, de hát tudjuk, hogy a Youtube sokszor szolgál videó szerverként manapság. Egyedül az Instagramon nem találom hírüket-nyomukat sem, de ennyi kis malőr belefér, elvégre ez a felület még nem számít igazi mass mediának nálunk.

Sokáig hajlamosak voltunk legyintgetni mindenre, ami a „magyar1, magyar2” csatornákon ment, és sokan ijedeztek is, amikor kiderült, hogy az F1-es közvetítéseket az M1-re deportálták, de szerintem be kell látnunk, hogy ezt a részt igazán jól csinálják.

Jó a termék, és remek a kommunikáció is. Márpedig ha ez a kettő megvan, akkor nagy baj nincs. Még akár példát is vehetne róluk egy-két márka.   

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson