A pápa meg a pr

A Vatikánban tett látogatásom óta tisztában vagyok vele, hogy a Pápaságnak a call girl szolgáltatáson kívül tulajdonképpen mindene van. Bár ebben az egy kivételben sem vagyok biztos. Lehet, hogy van, csak máshogy hívják. Péeresük mindenesetre akad – de valószínűleg azt is máshogy hívják.

Majd megszakadunk, hogy megteremtsük a közeget, ahol érdeklődést ébresztünk, és atomjaira bontjuk a terméket (vagy szolgáltatást, céget, személyt, stb.) hogy kiismerve, őszinte és nyílt kommunikáció útján, az előnyöket kidomborítva remélhetőleg pozitív befolyást gyakoroljunk az alaposan feltérképezett célcsoportra. Na most, ha lenne egy pápám, akkor nem kellene sokat dolgoznom.

Pope Francis

A teljesség igénye nélkül, amolyan top5 lista gyanánt hadd emeljek ki néhány olyan dolgot, ami miatt könnyű dolgom lenne – látszólag – ha lenne egy pápám.

1. Fokozd fel a várakozásokat!

A környezet adott, de a termékbevezetés előtt nagy csinnadrattát csinálnék, vagy legalábbis kihasználnám a kínálkozó alkalmat. Ej, ha lenne egy váratlan esemény előtte! Például egy pápai lemondás, amire vagy ötszáz éve nem volt példa. Vagy valami misztikus gerillamarketing, ami szerint mondjuk az én pápám lesz az utolsó a sorban, aztán világvége! Az lenne az igazi, zabálná a sajtó!

2. Különböztesd meg!

Legyen a neve egyedi. Valami olyan, ami még nem volt, de elterjedt, minden nyelven ismert és gyakori, tehát sugallja azt a hívőknek, hogy „egy közülünk, de mégis egyedi”. Legyen a neve mondjuk… Ferenc!

3. Brand tag

Helyezzük el a pápámat a termékcsaládban! Elég lenne hozzá a díszlet is, hogy egy kétezer éves tradíciós paraván elé állítva tudatosítsam a népekben, melyik márkáról is van szó. De még jobb, ha lenyúljuk a Gilette-koncepciót: a régi termék már égő, ciki, itt van az új. Mondjuk ehhez az kell, hogy az előző pápa még életben legyen, mert egy élővel mégis csak életszerűbb az összehasonlítás. Szerintem csinálnék egy eseményt is, ahol összeereszteném a kettőt, az én pápám leróhatná a tiszteletét a régi előtt. Mondjuk azért kínosan ügyelnék rá, hogy tényleg új verziónak tűnjön a pápám, és számos hagyománnyal szakítanék – pl. hagynám a csicsát a fenébe a ruhán meg a trónon, és kabrióvá alakítanám a pápamobilt. Ez ráadásul mind szimbolikus és üzenetekkel jól megzenésíthető is lenne.

The-Pope_2514251b

4. Tematizáljunk kicsit!

Tegyük fel, hogy van mit elrejteni, mert mondjuk a médianapirenden csúnya dolgok jelentek meg a cégről: vesztegetési botrány, kétes tranzakciók vagy valamilyen alkalmazottak által kiskorúak kárára elkövetett bűntény.  (És itt most tekintsünk el a ténytől, hogy krónikus, avítt erkölcsösség miatt én ilyen cégnek a büdös életben nem dolgoznék.) Ilyen helyzetben választanék egy akár brand-idegen, távoli témát, és olyanokat üzennék a pápámmal, hogy azon csámcsogna a fél világ hetekig.

5. #PopeFrancis

Valószínűleg hitelessége és népszerűsége révén hamar elérném pápámmal azt az állapotot, amikor már merhetek vele testidegen is lenni. Ahogy Stallone is bevállalta az Oszkárt, vagy Schwarzenegger az Ovizsarut. Bátran merném például az ezeréves hagyományokat sutba dobva trendinek feltüntetni.

Igen, az lenne csak a jó világ, ha lenne egy pápám! Kár, hogy református vagyok.

De ha van tudatos és tervezett aktivitás mögötte, ha nincs – semmit sem ér a pr, ha maga a termék nem jó. És ez egy óriási szerencse, hogy Ferenc pápánál a jó eredendően belülről fakad. Ámen.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson