Mire a poszt megjelenik, talán már el is ült az ügy (bár nem hinném), ami abból kerekedett, hogy egy srác fogta magát, és kibrusztolta, hogy a nők ingyen belépési lehetősége a szórakozóhelyekre szűnjön meg – az egyenlő bánásmód jegyében.
Lehet ezzel egyetérteni és nem, személy szerint úgy vagyok ezzel, hogy rokonszenves ez a Szilárd, és nem azért, hogy akkor most dögöljön meg a szomszéd tehene is, hanem a mélyebb tartalom miatt, miszerint a hölgyek talán többek annál, mint hogy a szórakozóhelyek kukimágnesként használják őket, bár ennyi erővel elő lehetett volna venni a rúdtáncosok, go-go-görlök, de akár a Hooters-csajok üzleti szerepét is, mindegy.
Az ügy eszkalálódott, és pont erről akarok inkább írni, hiszen kommunikációs kérdés, bár szigorúan véve (meg sehogysem) nem az én területem: Magyarország egyik legnagyobb arca (a másik kettőről még szó lesz) hogyan teheti meg büntetlenül, hogy simán lebuzizza a csókát a leghallgatottabb országos rádió leghallgatottabb műsorában, live on-air? Csak azért, mert ő esetleg máshogy gondolja. Balázs munkásságáért eddig sem voltam oda, bár kétségtelen, hogy néha betalál egy-egy poénja, és elmondhatom, hogy végül is amit csinált, sem nem lepett meg, sem nem háborodtam fel rajta. Az iménti kérdés inkább arra vonatkozik, hogy a főnökei, a rádió vezetése, meg úgy egyáltalán a kollégái mi a péklapátért nem emelik fel ez ellen a hangjukat, határolódnak el, adnak ki közleményt? Rákóczi Feri, az egyetlen normálisnak tűnő ember ebben a kócerájban, hát hogyhogy nem kent le neki egyet ott rögtön, hogy “Balázskám, vigyázz a szádra!”?!
Persze, sejtem: pont azért, mert az a rádió a leghallgatottabb az országban, és vélhetően azért az, mert ott van Balázs, a háttérben az RTL, egyszóval a PÉNZ. A pénz miatt kussol a rádió, a pénz miatt kussol az RTL, a pénz miatt kussolnak a közvetlen és közvetett kollégák, minden és mindenki a pénzről szól. És az említett Rákóczi Feri is minden bizonnyal a pénz miatt nem hőbörög, mert nem akarja elveszteni az állását, gyerek van, hitel van, para van. Ezért az elvek lenyomva, kínos mosoly felnyomva. Kell ezen meglepődni, amikor ennél sokkal súlyosabb botrányokra is csak úgy legyintünk ma már? Majd erre is legyintünk. Ahogy a mutyis tenderek elvesztése után is mindig csak ez marad. És Szilárdnak sem sok.
Mondanám, hogy pff, ennyi, de hihetetlen gyorsasággal becsatlakozott az ügybe a másik fő megfejtő, Schobert Norbi is, aki gyorsan el is mondta minden szerencsétlennek ezt a szerencsétlent, rápirítva, hogy mindez csak a 15 perc hírnévért megy a részéről (illetve bocs: „úszol az egy perc hírnévben”). Mondja a bagoly. Szerencsére az egész történés olyan aspektusait villantotta meg a posztjában, amelyek létezéséről nekünk földi halandóknak fogalma sem volt eleddig, nőnapról, gyereknemzésről, élvezésről és hererázásról ír, tényleg nem gondoltam volna, hogy Norbi agya ennyire szerteágazó asszociációs készséggel megáldott…
Fent említett barátokon, kollégákon már kidühöngtem magam, de mit szólnak mindehhez a szponzorok??? Nekik is minden oké? Rubint Réka legkomolyabb szponzora a Nike. Ez a Nike:
Kicsit már várom, hogy Hajdú Péter mikor és hogyan nyilvánul meg a témában, de aztán simán lehet, hogy a stábja már régen szervezi Szilárd Frizbi-fellépését, ahol HP majd adásban szeretné őt megalázni. Mert megteheti. Mert van pénze, és mert pénzt csinál a csatornájának, a holdudvarhoz tartozó magazinoknak és a siserehadnak. Nem is keveset.
Az pedig, hogy az egész média és (ha már szponzoráció kapcsán úgyis behúztam) az egész reklámszakma úgy néz el az ügy felett, hogy soraiban ott vannak nem csak a korábban milliószor megalázott hölgyek, hanem a köztudottan nálunk leginkább felülreprezentált melegek, a legfelháborítóbb.