A napokban ismerkedtem meg a Google Art, Copy & Code projektjével, illetve annak bizonyos értelemben vett elődjével, a Project re:brief-fel, és egyből rabul ejtett.
Bevallom, nem magamtól találtam rá, hanem a magyarországi Google Country Marketing Manager mutatta meg nekem, ezért nem is tudok elég hálás lenni.
Az ötlet egyszerűen zseniális. És mint a legtöbb zseniális ötlet, rendkívül egyszerű.
A Project re:briefben nagyon röviden arról van szó, hogy régi, ikonikus kampányokat vettek elő (Coca Cola, Volvo, Avis és Alka-Seitzer) és a mai kommunikációs és technológiai igényeknek megfelelően terjesztették ki a több évtizede készült kampányokat. Egy viszonylag hosszú, egy órás filmben végigkísérhetjük a folyamatot:
Hosszúnak tűnik, de amondó vagyok, érdemes mindenkinek rászánni az időt, ugyanis elképesztően inspiráló és tanulságos film. Az egyik legszebb része számomra az volt, amikor az egyik szereplő kimondta: „The idea is still king”.
Épp itt, nézzétek:
Igen, kiderül egyrészről, hogy a jól kitalált koncepciók, kreatív ötletek szinte a végtelenségig használhatók, ugyanis képesek megújulni, és az adott kor kihívásaihoz alkalmazkodni.
Másrészről pedig, hogy minden platform, minden technológia úgy aknázható ki a legjobban, ha van egy erős alapötlet, és azt terjesztjük ki minden elérhető felületre. Vagy legalábbis a lehető legtöbbre.
Ez annyira a szívemből szól.Ma napság, amikor minden embert elképesztő mennyiségű impulzus ér, rettenetesen fontos lenne megértenünk, hogy nekünk, reklámosoknak és marketingeseknek mekkora felelősségünk van abban, hogy egy márkától egyféle üzenetet kapjon a szegény fogyasztó. Egy kampányban egy ötlet legyen, és ne kezeljük külön a klasszikusnak számító TV-t, printet, a divatos social mediától. Egy ötlet kell, és arra kell épülnie a kampánynak.
Mert az ötlet a király!