A Nemzeti Dohányboltok után most megalakult a magyar kreativitást összefogni vágyó újabb állami kezdeményezés, a Nemzeti Kreatív Intézet, mely nevén túl logójában is megtévesztésig hasonlít a Kreatív Online emblémájára. Az ominózus logó nemzeti színekben pompázik, de a „Találd meg a különbséget a két kép között” játékban nem izzadnánk le az órákig tartó keresgélésben. No komment. Azóta persze a logó lekerült az Intézet honlapjáról, de a téma felkerült a szakmát és az országot foglalkoztató kérdések közé. Eljátszottam a gondolattal – szigorúan vizuális szempontból –, hogy milyen kezdeményezések és logók kaphatnak még más színezetet.
Az eset nagy port kavart, a témában nem kevés cikk született, köztük olvasható olyan is, melyben válaszolt a vádakra a friss NKI, akiknek – állításuk szerint – nem tűnt fel a hasonlóság. Nem politizálok, így a témának ezen részét nem fűzöm tovább, de én is kipróbáltam magam magyarított logó témában. Alig bírtam leállni, körbenézve már mindent trikolorban láttam, őrület.
Sok értelme nincs, de nem bírtam ellenállni.
A Nemzeti Dohányboltok után szabadon, tartaléknak jó lesz.
Lehet akár Nemzeti Őstermelői iNtézet logó, vagy épp Nemzeti Számítástechnikai iNtézet, szabadon variálható.
Google Chrome után Magyar Acél.
Tanulság, mi van akkor, ha a logónk megtévesztésig hasonlít egy már létező emblémára?