Elkészült a Facebook és a Twitter statisztikája, ami szerint a foci-vb ideje alatt a meccsek a Facebookon mintegy 350 millió felhasználóból nagyjából 3 milliárdnyi interakciót váltottak ki. A Twitteren ezzel szemben körülbelül 672 millió tweet született a vébéről.
Ha a valós idejű reakciókat nézzük, akkor abban a Twitter lett a győztes. Ugyanis az itt született posztok több felhasználóhoz jutottak el, a Facebookon született bejegyzéseket ugyanis az algoritmus miatt csak a rajongók töredéke látja – kivéve, ha meghirdetik azokat a márkák.
A Mashable szerint azonban a Twitternél ez csak egy rövid életű diadal lehet. A Twitter következő kihívása ugyanis az lesz, hogy hogyan is tartsa meg legalább azokat a felhasználókat, akik a vb ideje alatt regisztráltak, vagy akkor használták aktívan csatornájukat. A Wedbush elemzője, Shyam Patil szerint ugyanis az emberek többségének szüksége van hasonló eseményekre, aktualitásokra ahhoz, hogy intenzíven csiripeljenek.