Vásárolhatunk pizsamában a kanapén ülve, smink nélkül és kócos hajjal, sőt még nyitvatartási idő sincsen. Az webáruházak teljesen új vásárlási élményt jelentenek, a magyarok mégis szívesebben döntenek a hagyományos megoldások mellett.
2014 végére várhatóan 3 milliárd internethasználó lesz világszerte, akik közül egyre többen vásárolnak online. 2018-ra az online eladások értéke meghaladhatja a 800 milliárd fontot, élen az Egyesült Államokkal és Angliával, a magyarok viszont továbbra is a hagyományos megoldásokat részesítik előnyben.
Kiemelt figyelmet fordítanak a vállalatok a többcsatornás értékesítési rendszerek kialakítására, kihívást jelent ugyanis az üzletekben tapasztalt vásárlási élmény online platformokon való megőrzése. Felhasználóbarát kezelőfelületet és a megszokottnál rövidebb kiszállítási időt kínálnak az angol webstore-ok a vásárlók nagy örömére, akik a világ minden tájáról adnak le ruha, cipő, kiegészítő és mobiltelefon-rendeléseket. Ezek a termékkategóriák ugyanis a legkelendőbbek.
Hazánkban a virtuális vásárlások népszerűségének fellendülése még várat magára, annak ellenére ugyanis, hogy a 18-55 éves lakosság 86%-a rendelkezik internet hozzáféréssel, mindössze 28%-uk szokott rendszeresen online vásárolni. Mindenesetre az eMAG, Közép-Kelet-Európa egyik meghatározó online kereskedőjének felméréséből kiderült, hogy az online vásárlások hamarosan nagyobb népszerűségre tehetnek szert, hiszen az eddig offline vásárlók 29%-a vallotta, hogy a közeljövőben szívesen kipróbálná ezt a vásárlási formát.
A rendszeres vásárlókon kívül sokan vannak olyanok, akik csak egy-egy nehezen beszerezhető vagy különleges termék kedvéért választják a webstore-okat, ezek jellemzően elektronikai eszközök. A magyarok 45%-a vásárolt már elektronikai vagy informatikai terméket online áruházból.
Érdekesség, hogy míg a webáruházak látogatóinak jelentős része mobilról érkezik, addig a mobileszközök szerepe az online vásárlásban egyelőre nem számottevő. Az online vásárlók fele asztali számítógépen, 37%-a pedig laptopon keresztül rendel, mobiltelefonról 5%, míg tabletről mindössze a rendelések 3%-a érkezik. Fontos ugyanakkor hazánkban is a töbcsatornás rendszerek kidolgozása, hiszen a magyarok 60%-a kettő vagy több eszközt használ a világháló elérésére.