Cápák robbantották fel a Twittert

10 évvel ezelőtt még senki sem hitte volna, hogy egy tornádóban repülő cápákról szóló film megmozgat bárkit is a kábelcsatornák késő esti, guilty pleasure-re vágyó nézőin kívül. Idén július legvégén az amerikai SyFy kábeltévé új, “annyira rossz, hogy már jó” filmje, a Sharknado 2 bombát robbantott a közösségi médiában, és minden idők legtöbb közösségi reakciót kiváltó tévéfilmje lett, leelőzve ezzel az összes Trónok harca epizódot.

A nevetséges alaptörténetre már az első résznél is felfigyelt a közösségi média, akkor 318 ezer Twitter üzenet született a tévépremier alatt, mégis a nézettségi adatok nem tükrözték a netes lelkesedést: 1,6 millión néztek bele a filmbe, ami nem volt számottevően magasabb a kábelcsatorna korábbi, hasonló gagyifilmjeihez képest. A folytatással azonban elérkezett az áttörés, és 3,9 milliós rekordnézettséget értek el. A siker elsősorban a remek marketingnek és pr-nek köszönhető, ami alapvetően a közösségi médiára, azon belül is kifejezetten a Twitter felhasználókra épített. Dave Howe, a SyFy elnöke elmondta, hogy billboardok és buszplakátok helyett szinte kizárólag online – elsősorban social media – tevékenységekre költöttek. A marketingesek csak bedobták a témát, ami a Twitter és Facebook felhasználóknak hála azonnal lángra is kapott. Ezek után csak a tűz éltetése volt a feladat.

sharknado1

A word of mouth stratégia bevált: a magas nézettség mellett az 581 ezer tweet is rekordnak számít. Sőt, a SyFy szerint a film világszerte körülbelül 1 milliárd “Twitter impression-t” generált. Jelentsen ez bármit is, de annyi biztos, hogy a hype jól jött a színészeknek is (az Amerikai pités Tara Reidnek és a Beverly Hills 90210 Steve-jének), valamint annak a rengeteg márkának, amely meglátta a potenciált a filmben, és a premierre időzített Sharknado-s tweetjeivel meglovagolta a cápákkal teli hullámot.

További szponzotált tweetek itt.

Forrás: Adweek, Commentcom, Variety

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson