Új magyar közösségi oldal indult, amiről egy fergetegesen vicces című bejegyzésben írom le első benyomásaimat. A Miutcánk.hu a szomszédokkal, a környékünkön élőkkel való szorosabb kapcsolatápolást szorgalmazza: ajánljunk egymásnak jó helyeket, menjünk együtt kutyát sétáltatni, kérjünk kölcsön ütvefúrót, vagy autózzunk közösen munkába!
Az ötlet – ami decemberben a Lenovo Motivátor Nagydíj 1 milliós fődíját is megkapta – már az első hallásra elnyerte a tetszésemet, hiszen mint tősgyökeres 8. kerületi lakos, én sem ismerem a környéken lakókat, és általában fogalmam sincs, hogy kinek is köszönök a lépcsőházban. A készítők prezentációjukban is ezt emelték ki: a nagyvárosokban, különösen Budapesten egy rövid utcában is több ezren élnek, akik egyáltalán nem ismerik egymást, és nem is tesznek azért, hogy ez ne így legyen. Így például ha új kanapét vesznek, amit fel kell cipelni a harmadikra, kénytelenek a város másik végében élő barátokat odarángatni, vagy költöztetőt hívni. A Miutcánk az ilyen problémákra kínál megoldást, nézzük meg hogyan!
Béta üzemmód
Elöljáróban fontos kiemelni, hogy az oldal még csak béta üzemmódban működik, környékenként minimum 30 főnek kell profillal rendelkeznie, hogy elinduljon a közösség (amíg össze nem gyűlik a létszám, várnod kell), valamint a múlt heti sajtóközlemény-dömpingnek hála folyamatos lassulással és egyes funkciók hiányával kell szembenéznünk. Mindezek ellenére nekem gyorsan sikerült regisztrálnom, és már láttam is a hozzám legközelebb lakó 79 főt (a közösség számát jelenleg 80 főben maximalizálták). A regisztrációhoz meg kellett adnom a címemet, de ez sehol sem jelenik meg nyilvánosan az oldalon. Mivel a Miutcánk szigorúan a szűk lakóközösségeknek szól, ezért kizárólag a saját környékeden lakók profilját láthatod, másra nem kereshetsz rá. Az oldal nagyon egyszerű felépítésű: gyakorlatilag egy üzenetküldő funkcióból áll, ami aztán megjelenik a közösséged többi tagjának az üzenőfalán. Üzenetet 6 kategóriában tudsz küldeni: apróhirdetés, szívesség kérése, programajánló, közös sportolás szervezése, szakmai tudásod felajánlása és szakember keresése, valamint lelőhely ajánlása. Ezen kívül privát levélküldésre is van lehetőség.
Úgy gondolom a pontok lefedik szinte az összes felmerülő igényt, és az is tetszik, hogy egyszerűen tudathatod a többiekkel, mire van épp szükséged. Azonban 80 főnél még nem igazán indult be a dolog, a kategóriák nálam vagy üresen állnak, vagy Berci eladó fekete farmerjára “licitálhatok”. Mivel nem látom a többi közösséget, így nehéz megmondani, máshol mekkora az aktivitás. Jelenleg profilképet sem lehet feltölteni, ami különösen fontos lenne, hiszen itt a bizalom minden előtt áll, ahhoz pedig arcok is kellenek. Kár, hogy nem akkor jelentették be az oldal indulását, amikor már rendesen működtek ezek a funkciók, mert a jelenlegi próbaüzemmódban a hirtelen felindulásból regisztrálók visszatérési valószínűsége igen alacsony.
Mi jöhet még?
Rövid használat után a kezdeti lelkesedésem alábbhagyott, bár a kezdeményezőkészségemet még egyáltalán nem éltem ki, így nem tudom, hogyan reagálna a közösségem pl. egy közös focizás szervezéséhez. Szintén kérdés, hogy milyen üzleti modell rejlik a szájt mögött? A Kossuth Rádiós interjúban az ötletgazdák pedzegetik, hogy a lakóközösségre szabott hirdetésekből fogja fenntartani magát az oldal. Vajon ez mit jelenthet a gyakorlatban? Hogy a sarki pék hirdetése fog várni minden egyes belépéskor? És hogyan szűrik ki a spameket, ha az egyik fő pont a program- és helyszínajánlás? Mit tesz az admin, ha a közeli hentes nevében valaki ajánlatözönnel árasztja el az üzenőfalat? Kommentben jöhetnek a válaszok és a saját tapasztalatok a Miutcánkról!