Kiaknázatlan lehetőségek a mobilhirdetésben

Időnk 20%-át okostelefon-használattal töltjük, mégis a digitális reklámköltések mindössze 5%-a megy mobilhirdetésre. Ha a hirdetők megbirkóznának a technikai nehézségekkel, kiemelkedő eredményeket érhetnének el a mobilhirdetésben.

Míg a mobileszköz-használattal töltött idő az előző évhez képest 12%-ról 20%-ra nőtt, addig az erre fordított összeg a teljes büdzsé mindössze 1%-ával. Ezzel szemben nyomtatott sajtó olvasásával időnk 5%-át töltjük, mégis a büdzsé 19%-át elviszi – írja a Guardian.

Hazánkban az okostelefonon internetezők elsősorban közösségi oldalak látogatására (845 ezer fő érhető el mobilon a közösségi térben), chatelésre, emailezésre és híroldalak követésére használják a mobiljukat, de kiemelkedően magas, 629-es affinitással rendelkezik az online videonézés és az 564-es affinitású sportesemények követése is. (Az affinitás megmutatja, hogy a kiválasztott médiumot adott időszakban a célcsoportunk milyen mértékben fogyasztja egy másik célcsoporthoz képest.)  Ezek pedig mind olyan felületek, amelyek alkalmasak lennének a mobilhirdetésekre. (Forrás: TGI-NOK 2013/1-4, célcsoport: mobiltelefonján internetezik)

okostelefon hirdetés kép

De ha mindezzel tisztában vannak a hirdetők, miért nem bombáznak minket folyamatosan az okostelefonunkon? A nehézséget az okozza, hogy a különböző felületekre külön-külön kell megtervezni a hirdetéseket, sokkal kisebb méretben, mint desktop-ra, sőt, ha például Apple mobileszközökre terveznek hirdetést, külön tervezést igényel az iPad-en, az iPad Minin és a kétféle iPhone képernyőn való megjelenítés.

A normál átkattintási adatok mellett itt azt is fontos mérni, hogy hányszor valósul meg az eszközök közötti átkattintás. A Google új programjának köszönhetően ma már például azt is meg tudják mondani, hogy ha megjelent egy kedvezményes repülőjegy ára az okostelefonunkon, arra az asztali gépünkön rákerestünk-e később.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson