Hogyan szerezhetsz rajongókat, ha betiltják a lájkvadászatot?

Sokan kétségbe eshettek, miután nemrég kiderült, hogy a Facebook november 5-e után betiltja a lájkvadászatot. Vagyis nem lehet olyan oldalt üzemeltetni, aminek a tartalmához csak lájkolás után férünk hozzá. Ezt rövidebb távon akár övön aluli ütésnek is megélhetik az adminok, de a változás (remélhetőleg) arra fogja ösztönözni a márkákat, hogy arra összpontosítsanak, hogy minél minőségibb, elkötelezettebb rajongókat szerezzenek maguknak. Íme öt apró trükk, hogyan is lehet jól kezelni az átmenetet:

1.) Indíts olyan kampányokat, amik lájkra ösztönöznek (de nem kényszerítenek)

A facebookos kampányok, promóciók jelentősen növelhetik egy márka rajongóinak a létszámát, még akkor is, ha nem kötelezik a felhasználókat a lájkolásra. A marketingeseknek igazi kihívást jelent rájönni, hogyan is inspirálhatják a fogyasztókat, hogy rajongóvá váljanak. Elképzelhető, hogy a folyamat során néhány, már meglévő tetsziket elveszítesz, de hosszabb távon az értékes, minőségi rajongók megmaradnak.

2.) Vonzó, megosztható tartalom

Az informatív, minőségi tartalom, ami megragadja a fogyasztók figyelmét, rajongóvá teszik majd az embereket. Ám a stratégia során számolni kell azzal, hogy alapesetben a posztok jó, ha a lájkolók 10 százalékához eljut, “hála” a Facebook megújult algoritmusának. Viszont ha valóban jó egy bejegyzés, amit meg lehet osztani, lájkolni, vagy kommentelni, akkor annál szélesebb körhöz jutnak el a posztok.

3.) Tesztelni, tesztelni, tesztelni

Érdemes figyelni és elemezni adott napokat, vagy időpontokat, mikor tudsz több interakciót kiváltani az emberekből, és ehhez igazítani a posztolást. Kísérletezz, milyen jellegű bejegyzésekre (fotó, videó, linkek) hogyan reagálnak a rajongók, és azok hogyan teljesítenek.

4.) Építsd fel a saját közönséged

A lájkok arra (is) jók, hogy kapcsolatot tarthass fenn a vásárlókkal, de a piaci szereplőknek fontos, hogy ne “csak” kölcsönözzék, hanem “birtokolják” is őket. Fókuszálj a hosszabb távú kapcsolatok kiépítésére!

5.) Fókuszban az eredmények

A Facebook-stratégiád sikere nem a lájkok számában mérhető. El kell érned, hogy a rajongóid valóban legyenek elkötelezettek a terméked iránt, legyen az egy weboldal, amire át akarod terelni a forgalmat, legyen szó a közvetlen értékesítés növeléséről, vagy a vásárlói hűségről. Olyan eszközöket és taktikákat válassz, amiknek a segítségével eléred a kívánt hatást.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson