13%-ot nőtt a hirdetésekre szánt büdzsé 2014 első félévében 2013 azonos időszakához képest.
11,5 milliárddal nőtt az első féléves költés, amelyből 4 milliárdot tesz ki a Allegroup.hu Kft. (OLX.hu, Vatera.hu, TeszVesz.hu) és a Növekedési Hitelprogram, ezzel átrendezve a top hirdetői rangsort: a T- csoport tavalyi második helyről idén 5. helyre került, a Lidl 94%-os büdzsé növeléssel lett idén az első féléves 3. legnagyobb hirdető.
Ha médiatípusonként vizsgáljuk a piacot, a televíziós és közterületi médiumokban nőtt jelentősen a költés (20% és 13%). Az internetet tekintve nincs változás a tavalyi év ugyanezen időszakához képest a Kantar adatok alapján, míg az IAB önbevallásos kutatásából az derül ki, hogy 15%-kal bővült a magyar webes és mobilhirdetési piac. A növekedést a pénzintézeti-biztosító, a kiskereskedelmi és a szolgáltatási szektor költéseinek átlag fölötti mértéke hozta.
Az IAB Hungary tagok körében végzett önbevallásos kutatásból kiderült, hogy 2014 első és második negyedévében 17,2, illetve 13,7 százalékkal bővült az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index. A 2013-as adatokat alapul véve gyorsuló ütemben bővül a piac. Azt azonban fontos kiemelni, hogy a negyedéves bevallásban a Google és a Facebook nem vesz részt, így a hazai árbevételek legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket nem tartalmazza az index.
Az összeköltésnek mintegy 90%-át a webes hirdetések teszik ki, a fennmaradó részen a mobil és email hirdetések osztoznak. Az összköltés harmadát képviselő pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektorok a legjelentősebbek, ezek átlag fölötti ütemben növelték költéseiket.
Forrás: Kantar Media – becsült netnet költés