Átlagosan 85 reklámot láttunk egy nap, és napi 26 percet töltöttünk tévéreklámok nézésével 2014 első félévében. A hirdetők azonban még mindig tudnak újat mutatni: csak az elmúlt fél évben közel 3000 új tévéreklámot mutattak be.
A napi 7 millió tévénéző közül 6,6 millióan találkoztak reklámokkal, a reklámblokkokat ugyanis igen nehéz elkerülni. A napi átlagos TV-nézési idő közel 5 óra, amelyből 26 percet tesznek ki a reklámok – derül ki a Nielsen Közönségmérés 2014 első félévére vonatkozó jelentéséből.
2014 első félévében a korábbi évhez képest 24%-kal nőtt a reklámok megjelenésszáma, így egy nap alatt átlagosan 14 354 hirdetés került adásba, az egész félévet tekintve pedig összesen rekord mennyiségű 2 600 000 hirdetés került a képernyőre. Ez 18 055 órányi reklámidőt jelent, ami több mint két évnek felel meg.
Reklámok megjelenésszáma:
A legtöbbet a gyógyhatású készítmények szektorban, illetve a kereskedelmi és az élelmiszeri szektorban hirdettek, ez a három tette ki a hirdetések 53%-át. Ezt követték a szépségápolási szerek, a háztartási cikkek és a pénzintézetek. A bemutatott reklámokkal aztán több százszor is találkozhattak a nézők, hiszen egy kisfilm átlagosan 667 alkalommal került adásba.
Megjelenésszám szektorok és termékosztályok szerint: