Az elmúlt egy évben 66%-ról 72%-ra nőtt hazánkban az internetpenetráció a 15-75 éves korcsoport körében, valamint 8 százalékkal emelkedett az okostelefonon rendszeresen internetezők aránya – derül ki a TGI-NOK legfrissebb adataiból.
A 2013 második és 2014 első félévét összehasonlítva 2012 második és 2013 első féléves adataival, jelentős eltérések figyelhetőek meg a médiafogyasztásban. Míg a hagyományos médiaeszközök fogyasztása kis mértékben csökkent vagy nem változott, addig az internethasználatot lehetővé tevő eszközök használata növekedett. Az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 66%-ról 64%-ra csökkent azok aránya, akik legalább hetente egyszer olvasnak újságot, illetve 27%-ról 24%-ra csökkent a legalább napi két órát rádiót hallgatók aránya. A mozilátogatások száma is csökkenő tendenciát mutat: már csak a lakosság 6,2%-a látogat el legalább 2-3 havonta moziba, míg egy éve ez 8,3% volt. A TV-nézés népszerűsége nem változott: továbbra is a lakosság 17%-a 5 óránál is többet ül naponta a képernyő előtt.
Az internetpenetráció 66%-ról 72%-ra való növekedésével együtt az okostelefonokon való internetezők aránya is nőtt, 4%-ról 12%-ra.