Mint minden évben, az idei október is a Halloween témájú reklámokról, marketingmegoldásokról szól. Az angolszász kultúrában oly meghatározó nap alkalmából szemezgettünk az Adweek halloweeni reklámkínálatából, hiszen egyre több márka talál valamilyen kapcsolatot a beöltözős-édességtúladagolós-ijesztgetős ünneppel.
Elsőként vegyük a legkézenfekvőbbet: az édességet. Csokit vagy csalunk! – kezdik mondókájukat a beszerzőkörútra induló gyerekek. De csoki nem csak nekik jár, hanem a felnőtteknek is, akik az idegesítő kölkök miatt teljesen kifordultak önmagukból – legalábbis a Snickers szerint.
A rengeteg cukor betermelésének persze megvannak a maga következményei: a gyerekek felpörögnek, esetenként agresszívek lesznek. De legalább a fogukkal nem lesz probléma, állítja a Crest fogkrémmárka.
A Halloween persze a túlvilágról és a halálról is szól, ezért nem árt óvatosnak lennünk ekkor is. És természetesen a metró- és vonatszerelvényekre is figyeljünk. Ennyi pusztán a kapcsolat az ünnep és a kicsit megfáradt, de azért még mindig szórakoztató Dumb ways to die szereplők között.
Nincs Halloween tréfa nélkül: a Ford varázsolt egy autómosóból instant kísértetházat egy ijesztős átverés keretében.
Az autómárkánál jóval ötletesebb árukapcsolást mutatott fel a Trulia online ingatlanközvetítő: egy igazi kísértetházban kalauzolta a mit sem sejtő vendégeket, akik szinte halálra rémültek a kaland során. Az átverésen kívül az üzenet is frappáns, miszerint a Trulián ijesztően könnyű lakást találni.
Ha már vettünk egy lakást, be is kell rendeznünk. Tudják ezt az IKEA háza táján is, ezért a szingapúriak most már éjszakába nyúlóan vásárolhatnak az IKEA üzleteiben. Ennek kapcsán elevenítették fel minden idők egyik legfélelmetesebb filmjét, a Ragyogást.
Ennyi hátborzongató reklám után kell egy kis megnyugvás: nézzük meg, milyen is lenne az előbbiekben parodizált Ragyogás kedves családi vígjátéknak!
Forrás: Adweek