A sajtó listaáras reklámbevételeinek 81 százaléka a MATESZ által auditált lapokhoz kerül – derül ki a MATESZ és a Kantar Media által készített 2014-es Transzparencia Riportból.
A riport fő üzenete, hogy a hirdetők egyik elsődleges szempontja a lapválasztásnál az információk hitelessége. A Kantar által vizsgált laptematikák között három olyan is van, ahol 100% az auditált lapok aránya (országos közéleti lapok, vasárnapi lapok, számítástechnikai lapok), de emellett a teljes sajtóra vonatkozó reklámbevételből igen nagy arányban részesedő megyei napilapok és női lapok esetén is kiugróan magas az auditált lapok aránya.
A nyomtatott sajtó azon kevés médiatípusok egyike, amelynek a hirdetők számára reklámhordozóként fontos paramétereit nemcsak mérik, hanem egyik legfontosabb mutatóját harmadik fél auditálja is.
A riport legfontosabb megállapításai:
– A MATESZ által auditált sajtótermékek 2014 első félévében a Kantar Media által mért listaáras reklámköltés 81%-át mondhatják magukénak.
– A beazonosított ügynökségi forgalom 86%-a célozza meg az auditált sajtótermékeket.
– A teljes print költést tekintve a 100 legnagyobb hirdető a költések 41%-át tudhatja magáénak.
– A 100 legnagyobb hirdető hirdetéseinek 90%-át auditált lapokban helyezi el.
– Az a 4 laptematika, ahol nincs egyetlen auditált lap sem, mindössze a költések 3%-át tudhatja magáénak.
Forrás: MATESZ Transzparencia riport – Reklámköltés az auditált lapokban, 2014. I. félév