A reklámköltés 81%-a auditált lapokra megy

A sajtó listaáras reklámbevételeinek 81 százaléka a MATESZ által auditált lapokhoz kerül – derül ki a MATESZ és a Kantar Media által készített 2014-es Transzparencia Riportból.

A riport fő üzenete, hogy a hirdetők egyik elsődleges szempontja a lapválasztásnál az információk hitelessége. A Kantar által vizsgált laptematikák között három olyan is van, ahol 100% az auditált lapok aránya (országos közéleti lapok, vasárnapi lapok, számítástechnikai lapok), de emellett a teljes sajtóra vonatkozó reklámbevételből igen nagy arányban részesedő megyei napilapok és női lapok esetén is kiugróan magas az auditált lapok aránya.

A nyomtatott sajtó azon kevés médiatípusok egyike, amelynek a hirdetők számára reklámhordozóként fontos paramétereit nemcsak mérik, hanem egyik legfontosabb mutatóját harmadik fél auditálja is.

audit

A riport legfontosabb megállapításai:

–          A MATESZ által auditált sajtótermékek 2014 első félévében a Kantar Media által mért listaáras reklámköltés 81%-át mondhatják magukénak.

–          A beazonosított ügynökségi forgalom 86%-a célozza meg az auditált sajtótermékeket.

–          A teljes print költést tekintve a 100 legnagyobb hirdető a költések 41%-át tudhatja magáénak.

–          A 100 legnagyobb hirdető hirdetéseinek 90%-át auditált lapokban helyezi el.

–          Az a 4 laptematika, ahol nincs egyetlen auditált lap sem, mindössze a költések 3%-át tudhatja magáénak.

Forrás: MATESZ Transzparencia riport – Reklámköltés az auditált lapokban, 2014. I. félév

 

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson