A magyar fogyasztók rendkívül tudatosak és árorientáltak, 94%-uk előre megtervezi az élelmiszer-vásárlást. Az akciók szinte mágnesként vonzzák őket, azonban ha pontgyűjtő akciókról van szó, túl drágának találják a pontok fejében megvásárolható termékeket.
A Nielsen Vásárlói Trendek kutatásából kiderül, hogy a válság óta a fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A fogyasztók 45%-a csak havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, 23%-uk pedig hetente intézik a nagybevásárlást, azonban ez még mindig messze van a 2011-es 31%-os szinttől.
A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben vásárolnak, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony, mindössze 9%. Az üzletek egyrészt kedvező árakkal, másrészt vonzó promóciókkal, hűségprogramokkal tudják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A hűségprogramok jóval népszerűbbeknek számítanak, mint a pontgyűjtő akciók, hiszen ott még egy plusz összeget is költeni kell az ajándékért, így a megjutalmazás érzése is elmarad.
Forrás: www.fn.hir24.hu