Új árazási rendszer az r-time-nál

A jövő évtől az RTL Klub és az RTL3 reklámidejét közös csatorna átlagáron értékesíti a sales house, SAP+ néven.

SAP+ néven jelentkezik új árazási rendszerrel 2015-től az r-time, amelynek lényege, hogy az RTL Klub és az RTL3 csatornák reklámidejét közös csatorna átlagáron értékesítik. Az SAP+ árait az RTL Klub és az RTL3 együttes nettó szpot bevétele és 30eqGRP adatai együttesen határozzák meg a fix reklámidő-kibocsátás mellett.

Az új rendszer szemléltetésére példa, hogy aki idén az X-Faktor-ban szeretne szpotot vásárolni, 4,2 millió forintos nettó árral találkozik, míg ez jövőre 3 millió forintra csökken úgy, hogy az elérhető kedvezmények mértéke 50%-ra nő, share vállalás nélkül.

Az ún. kábel és tematikus csatornák felé fordulás egyértelmű az ügyfelek részéről, amelyet a kezdetben az alacsony árak indítottak el, de most már olyan kampányhatékonysági mutatókkal is alátámasztható néhány csatorna használata, amely nem hagyható figyelmen kívül.

Az RTL3 csatorna nyújtja jelenleg a leghatékonyabb reach építési mutatókat**, megelőzve mindegyik ún. országos csatornát. A változásra való igény az elmúlt években jelentkezett a piacon: 2014-ben a ratingek 58,2%*-t vették az r-time hirdetői az ún. tematikus/kábel csatornákon, míg ez az szám 2011-ben még csak 42,1%*-volt.

*Forrás Nielsen 30”GRP, 18-49, Jan-Szept 
**Forrás: Nielsen, 18-49, 2014 w1-41 TechEdge K2 optimalizációs szoftver, 3+60%-os heti reach eléréséhez szükséges optimális GRP mennyiségek alapján 

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson