Vírusmarketing hollywoodi filmeknek

A megszokott tévéreklámok és hirdetések mellett egy nagy költségvetésű hollywoodi film marketinggépezetének jelentéktelen, ám annál izgalmasabb szelete, amikor a filmben bemutatott világot kiterjesztik a valóságra is. Ez a gyakorlatban általában annyit jelent, hogy a történetben szereplő kitalált vállalatok, médiumok saját honlapot, esetleg Youtube videókat kapnak. Pár éve a Prometheus bemutatója előtt futhattunk bele a Weyland vállalat vezérének TED előadásába, most pedig a Jurassic World promóciójaként az őslényparkot irányító Masrani vállalat honlapját lapozgathatjuk, ahol akár állásokra is jelentkezhetünk. Hiszen melyik egyetemista ne szeretne mondjuk 3 hónap gyakorlatot eltölteni gyerekkora kedvencei, a dinók között?

Ezek a honlapok érdekes adalékok csupán a filmhez és annak háttértörténetéhez, ahhoz nem elegek, hogy a film marketingstratégiája ezekre épüljön. Azonban, ha rendelkezésre áll egy olyan karakter, aki a filmben híres embert alakít, kézenfekvő, hogy kiemeljék a promócióban. Így került az MTV képernyőjére a The Interview című vígjáték pocsék tévéműsor-vezetője, Dave Skylark (James Franco alakításában), aki a Video Music Awards kapcsán égette magát többek között Iggy Azaela, Nicki Minaj vagy Orlando Bloom előtt.

Hasonló koncepciót láthattunk már: egy évvel ezelőtt A híres: Ron Burgundy legendája című film folytatására időzítve a főszereplő Will Ferrell a főhős bőrébe bújva készített kínos interjút a Denver Broncos irányítójával, Payton Manninggel, illetve a North Dakota Tv-hez csatlakozva vezetett végig egy félórás híradót, természetesen végig karakterben maradva.

Kicsit kilóg a sorból, de üdítő ötlettel álltak elő a Dumb és Dumber 2 marketingesei: önálló tumblr csatornát hoztak létre, amit dumblr-nek kereszteltek el, és ahova vicces gifeket és mémeket töltöttek fel a filmről.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson