Vásárlás előtt egyre gyakrabban olvasunk blogokat, és erre a marketingesek is felfigyeltek, így tudatosan kezdik reklámeszközként használni – írta a The Drum.
A blogok eladásösztönző ereje kiemelkedően magas, hiszen a 18-34 éves korosztály ezeket tartja a legmegbízhatóbb forrásnak, amikor vásárlás előtt információkat gyűjt a termékről – derül ki a Research Now kutatásából. A fogyasztók 84%-a vásárol közvetlenül azután, hogy blogot olvasott volna, és minden 4. fogyasztó vásárol legalább havonta egyszer olyan termékeket, amelyekről blogbejegyzéseket olvasott.
Az ezerfős mintán végzett felmérésből kiderül, hogy a válaszadók kétharmada nézeget heti több alkalommal is blogokat, és 46%-uk inspirációs forrásként tekint rájuk, hogy később jobb döntést tudjanak majd hozni a vásárlás során. Érdekesség még, hogy a férfiak gyakrabban hagyatkoznak a blogokon található információkra, míg a nők először a barátaiknál és a kollégáiknál érdeklődnek, ha nagyobb beruházást terveznek.