Május közepén véget ért a sorozat, ami megismertette a világgal, mit is csinál egy reklámos: sokat dolgozik, és még többet iszik. Persze ez csak a 60-as évek Amerikájára volt jellemző, amit a Mad Men utánozhatatlan stílusban mutatott be, mindig szem előtt tartva a kor társadalmi történéseit. Ahogy a történet a 70-es évekbe lépett, úgy mondunk mi, nézők is búcsút Don Drapernek, aki talán végleg megtanulta, hogyan is férjen meg a saját bőrében.
A sorozat számos kampányt és pitchet mutatott meg a nézőknek, ebből szemezgetünk most.
5. Heinz Ketchup – Heinz. The only ketchup
Peggy Olson szövegíró ötletét a valóságban is megvette volna a Heinz, hiszen a cég a 60-as években a „catsup” elnevezésű olcsó utánzatokkal viaskodott.
4. Lucky Strike – It’s toasted
Don Draper spontán ötlete, miként kommunikáljon a cigarettamárka, amikor hatóságilag tilos lett orvosokkal reklámozni dohányterméket.
3. Popsicle Ice Pop – Take it. Break it. Take it. Love it.
A Popsicle jégkrémet mindenki kettétöri, majd egyik felét odaadja valakinek, így a kampány is ezt az élményt idézi fel. A fogyasztó ezáltal érzelmileg is kötődik a termékhez. Az emocionális kapcsot a sorozatbeli Sterling Cooper reklámügynökség más márkáknál is szívesen használta.
2. Belle Jolie – Mark Your Man
Mitől lesz egyedi egy ajakrúzs? Attól, ha megjelölheted vele a férfit, aki csak a tiéd. Újszerű megközelítés a 60-as években, amit – hála Don kíméletlenségének – sikerül az ügyféllel elfogadtatni.
1. Kodak – Carousel
A sorozat egyik legemlékezetesebb jelenete, mikor Don bemutatja, mit is jelent számára a Kodak forradalmi diavetítője: űrhajó helyett időgépet, amivel felidézhetjük a boldog emlékeinket.
+1 Spoileres tartalom! Azok görgessenek le, akik látták a sorozatzáró epizódot, vagy soha nem akarják megnézni!
Coca-Cola – I’d Like to Teach the World to Sing
Az utolsó rész legvégén Don Draper meditáció közben elmosolyogja magát, majd feltűnik a Coca-Cola leghíresebb reklámja, amelyben a világ minden tájáról érkezett fiatalok énekelnek együtt a kóláról és a tökéletes harmóniáról. Nincs kimondva, de így is egyértelmű, a reklámot Don készítette saját élményei alapján, létrehozva a vásárlók és a termék közötti érzelmi kapcsolatot, ami nem más, mint a boldogság. A Cola azóta is ezt az érzést értelmezi újra kampányaiban, de az 1971-es reklámfilm nem csak ezért különleges: ekkor lett végérvényesen termék a fogyasztói társadalommal szemben fellépő ellenkultúrából.