A live stream kedvéért változtat a Facebook az algoritmusán

Már jó néhány hónapja mind az oldalak, mind a felhasználók készíthetnek élő közvetítéseket a Facebookon, igaz csak iOS készülék segítségével. Múlt héten jött a hír a Facebooktól, hogy már tényleg csak pár hét, és Androidra is megérkezik az új funkció, innentől pedig már tényleg nem lesz megállás, egyre több és több helyről kapjuk majd a streamingeket.

És erről tesz is a Facebook, mármint arról, hogy láthassuk ezeket. Az oldal a legutolsó blogbejegyzésében ugyanis megírta, hogy az algoritmust olyan módon alakítja át, hogy a hírfolyamban még nagyobb valószínűséggel láthassunk ilyen közvetítéseket.

Nagyjából hasonló folyamat ment végbe egyébként akkor, amikor újdonság volt az, hogy közvetlenül a Facebookra is fel lehet tölteni a videókat – emlékeztet a MarketingMorzsák. Ez persze teljesen érthető is, szinte öngól lett volna az, hogyha nem kapott volna megfelelő hangsúlyt a friss fejlesztés. A Facebook egyébként akkoriban sem csinált abból túl nagy titkot, hogy a saját videók jobb eséllyel tűnnek fel a hírfolyamban, mint például egy szimplán megosztott Youtube-os tartalom.

facebook-live

Ha pedig a Facebook ügyesen belecsempészi a streameket a hírfolyamba, könnyen elképzelhető, hogy az élő közvetítésekről szólhat majd 2016. Ahogyan erre az idei Evolution konferencián Varga Gábor kollégánk, a Café Next digital business directora is utalt előadásában, ami a real time marketingről szólt.

Miért lesz jó a live stream márkaként?

Egyrészt azért, mert valódi kapcsolat alakulhat ki a követőinkkel, ők ugyanis a stream ideje alatt folyamatosan kommentelhetnek, kérdezhetnek – mondta Gábor. Ugyanakkor hatalmas érzelmi pluszt nyújthat az is, hogyha például egy koncert előtt pár órával a frontember a backstage-ből indít egy streamet, de egyébként interjút, vagy konferenciát is lehet ebben a formában közvetíteni.

Gábor felhívta arra a figyelmet, hogy ne essünk abba a csapdába, hogy pusztán azért, mert adott a lehetőség, kényszerből csináljunk egy live streamet. Ez persze remek lehetőség, ha ügyesen használjuk, ugyanakkor nem tudja helyettesíteni az átgondolt, előre elkészített videókat. Tényleg érdemes csak akkor élni ezzel a funkcióval, ha az stratégiailag alátámasztott, van annak hozzáadott értéke, illetve nem utolsósorban minden adott az élő kapcsolathoz – tette hozzá Gábor a konferencián.

Tippek a streaminghez

Gábor öt pontban foglalta össze azt, hogy mire figyeljünk, mielőtt belevágunk a közvetítésbe.

  • Tervezz előre: értesítsd a követőid időben
  • Foglald össze előre, hogy mit látnak majd
  • Kétirányú kommunikáció: beszélgess velük, akár név szerint említve őket
  • Maradj minél tovább élő, így sokan be tudnak majd kapcsolódni
  • Figyelj a térerőre 🙂

Forrás: MarketingMorzsák, S.B.D.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson