Gyógyszerreklámok… Brrr…!

A gyógyszerreklámok mindig olyan bénák – én ezen nevelkedtem. Mert ezt láttam. Amióta reklámügynökösködöm, még inkább. Többször próbálkoztunk régebben tendereken, hogy telepakoltuk a preziket „nemzetközi kitekintés” vagy „inspiráció” címszavak alatt külföldi, jó reklámokkal, hogy lássák a potenciális ügyfelek, érdemes kreatív hirdetéseket csinálni, mert nem árt, ha egy reklám szórakoztat is. És soha, de soha nem sikerült áttörnünk a falat. Le is szoktunk erről a gyakorlatról. Pedig hát ugye mindannyian emlékszünk 1994-re, amikor az egyik kimondhatatlan nevű cukorkát kipróbálta a kevéssé művelt focikapus, és rögtön utána azzal ajánlotta, hogy az orrodat is tisztíccsa:

De most mintha változna valami… Bevállalós gyógyszeres ügyfelünk egyelőre még nem lett (de természetesen nem adjuk fel) – viszont úgy látom, a piacon már megjelent egy-két hasonló gondolkodású brand- és marketing manager, aki képes volt az ügynökségi álláspontot nem csak hogy magáévá tenni, de a belső körökön is átverni. Itt van elsőként ez:

gubicsizba

A kampányt a Havas Worldwide készítette, és leborulok az életből vett insight előtt, valamint hogy azt milyen egyszerűen fordították kreatív ötletbe. (Gonosz ikertestvérem mondja: simán lehet, hogy az ötlet volt előbb, láttunk már ilyet, csak kerestek hozzá egy megrendelőt… De ha így volt, jól tették.)  Kár, hogy a honlapon egy sokkal konzervatívabb key visualt használnak, a lényegen azonban ez nem változtat: készült Magyarországon egy jó gyógyszerreklám!

De mutatok még egyet:

Ogilvyék hozták össze, több filmből áll a kampány (és nyilván egyéb más eszközökből), és egyik viccesebb, mint a másik. Friss, mai, bevállalós.  A képi világa különösen bejön, az is elég bátor, mármint hogy meri követni a manapság mondhatni divatossá vált Wes Anderson-vonalat, és ami ebben a kampányban is a kedvencem, hogy simán vissza tudom fejteni egy valós insightig, és magamra is ismerek, hiszen az első köhögésnél én is elkezdek általában agyalni, hol a fenében fázhattam meg…? (Nem mintha lenne értelme.)

Ha csak annyit nyer a szakma a hasonló hirdetésekkel, hogy már hazai reklámokat is beletehetünk az inspirációs fejezetbe a tenderpreziken, már megérte. Persze nyilván nem fogok se Havasos, se Ogilvys reklámokat betenni, de a lehetőségem legalább már megvan 😉

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson