A mobileszközök folyamatos előretörésével alapvetően megváltozott az internethasználat: egy friss kutatás szerint a 30 alattiak 87%-a netezik telefonról vagy tabletről, és ezzel együtt körükben egyre inkább háttérbe szorul az asztali gép/laptop használata. A magas arány nem csoda, hiszen 2015-ben jelentősen bővült az okoskészülékek piaca Magyarországon: az okostelefonok száma 400 ezerrel nőtt, így összesen 3,15 milliót használnak az országban, míg 30%-os növekedés látható a tabletezők körében, akik immár 1 millióan vannak. Az NRC kutatása szerint 3,31 millióan magyar felnőtt interneteznek okoskészülékről, és ebben nincsenek benne a Z generációs gyerekek, akik első mobiljukat 8-10 éves korukban kapják meg.
A telefonról netező 30 alattiak elsősorban közösségi oldalakat (99%-uk facebookozik) és alkalmazásokat használnak (72%-uk havonta legalább egyet letölt), de egyre többször vásárolnak is telefonjukról. A Facebookot kapcsolattartás mellett több mint felük tájékozódásra is használja: a hírfolyamból kattintanak át a híroldalakra, innen néznek képeket, videókat.
A hírfogyasztást tekintve 2014-ben az Index.hu cikkei jutottak el a legtöbb emberhez: a 80 ezer megjelent cikket majdnem 11 millióan osztották meg, míg a Facebook posztok átlagos megosztásának ranglistáját a Hír24 vezeti 267-tel. Közéleti témák közül magasan a legnépszerűbb az internetadó volt, amit a választások, a tüntetések és Vida Ildikó kitiltási botránya követett. A legtöbbet megosztott cikkek között elsősorban sport és bulvárhíreket láthatunk.
A fiatalokra, köztük is különösen a Z generáció tagjaira (a mostani tinédzserek) jellemző, hogy az alapvetően rövid, vizuális híreket kedvelik, valamint a tartalom minőségénél többre értékelik a gyakoriságot, az azonnaliságot és a közvetlenséget. Éppen emiatt nehéz a fiatalokat és a középkorúakat, idősebbeket egyaránt megszólítani, hiszen elvárásaik gyakran egészen eltérnek egymástól.