Érdemes-e ismerni az ismerőseinket?

Avagy a közösségi média és a kapcsolati tőke szerepe az álláskeresésben.

Úgy tűnik, hogy a munkakeresés a közösségi médiában rendszerint azon áll vagy bukik, hogy a megfelelő embereket vonjuk-e be a folyamatba és jó sorrendben tesszük-e mindezt. A massachusettsbeli Tufts Egyetem kutatócsoportja közösségi médiakapcsolataik tükrében vizsgálta az álláskeresők esélyeit és azt találta, hogy a potenciális munkavállalók nagyobb sikerrel járnak, ha a közösségi oldalon első körben azokat az ismerőseiket környékezik meg, akikkel nem ápolnak túl szoros kapcsolatot.

A folyamat lényegét Moira Burke, az intézmény egyik Facebookra szakosodott munkatársa három társával közösen úgy foglalta össze, hogy a Facebookon általában több az olyan ismerősünk, akivel nem túl szoros a kapcsolatunk, ugyanakkor óriási esély van arra is, hogy éppen azokkal az álláskeresésben releváns kontaktokkal kötnek majd össze, akik a szorosabb nexusra tekintettel a szívesebben segítenek nekünk.

A Laura Gee és Jason Jones által március végén nyilvánosságra hozott kutatási eredmények szerint a tagelésnek, a közös ismerősök számának és az üzenőfali posztoknak is nagy szerepe lehet abban, hogy megfelelő álláslehetőségbe botoljunk. Mint mondják, ha (új) állásra vadászunk, az a legjobb megoldás, ha ezt az információt a nem túl közeli ismerőseink falára posztoljuk ki, de a státuszunk megváltoztatása is jó irány lehet: jelezzük benne, hogy állást keresünk vagy szívesen váltanánk. Ezt követően vessünk be privát üzeneteket a nem túl közelieknek: kérdezzünk rá arra, hol dolgoznak, majd ezzel egy időben érdeklődjünk a közeli barátainknál is, nincs-e az ő cégüknél üresedés vagy munkaerő-felvétel.

A vizsgálat szerint a leghatékonyabban ezzel az ütős kombinációval a megfelelő állás is hamarabb megtalál majd.

Via

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson