Felgyorsult digitális világunkban két dolog mindenképp szükséges az érvényesüléshez: naprakész információk a legfrissebb trendeket illetően és bátorság az újításokhoz és kockázataikhoz.
(1) Az egyik legnagyobb sláger továbbra is a videóstartalom-paletta, ahol az egyszerű mini jelzőt egyre gyakrabban váltja föl a mini-mikro, ez pedig mindenkit megtéveszthet, aki nincs tisztában a fogalompárral. Akárhol tűnjön is föl, akármilyen formában, a mini-mikro jelzővel ellátott videók nagyot szólnak majd, ha megfelelően állunk hozzájuk. Helyenként csak egy kis konvertálásra és persze kreativitásra van szükség: így lesz óriási ötlet a fitnesziparban jól terjedő egyperces köredzés-felvételekből, főleg, ha mondjuk egy három perces minivideót húsz másodperces mikrovideóba sűrítve hívjuk utazó- vagy gasztrokalandra az olvasót.
(2) Noha a következő durranást nem egészen így képzeltük el 2016-ban, a világ mégis most jutott el odáig, hogy megkérdezze magától: miért kellene linkekkel és a linkeket tartalmazó oldalakkal csatornaként operálnod hogy kielégítsd az olvasóidat, ha a linkekbe burkolt tartalmakat a saját oldaladon is elérhetővé teheted? Az újításra a Facebook Instant Articles alkalmazása a legjobb példa, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a tartalmaikat közvetlenül a Facebookon tegyék közzé. A BuzzFeed augusztusban apró újraszervezésbe fogott és egy új csapattal rukkolt elő házon belül: a tagjai kizárólag olyan tartalmakon dolgoznak majd, amelyek a buzzfeed.com-on NEM fognak megjelenni. Lehet, hogy ez úgy hangzik, mintha eladnánk a lelkünket az olvasóink ördögének, de a szakértők szerint ez pont olyan üzlet, amibe megéri belevágni.
(3) Tudni akarod mi az igazi kihívás? A reklámokat UX-kompatibilissé tenni, azaz a reklámtartalommal is javítani a felhasználói elégedettségen. Erre a problémára éppen a 2016-os évben megoldással előrukkolni azért is nagy szó, mert az elmúlt 12 hónapban 41%-kal nőtt a hirdetéseket blokkoló felhasználók száma: magyarán elmondhatjuk, hogy az efféle tartalmakra alig van igény. Most már azonban a Youtube, a Twitter és az Instagram is előállt olyan megoldásokkal – például a felhasználói profilhoz passzoló matricák formájában -, amelyek éppannyira informatívnak bizonyulnak, mint a direkt reklámok, mégsem lesznek terhesek. Ha ez kiegészül az instant üzenetküldő platformokkal is – és a matricákat a Facebookon vagy a WhatsAppen is lehet majd küldözgetni egymásnak, akkor a kéretlen reklám fogalmát egy időre mindannyian kitörölhetjük a szótárunkból.
forrás: Social Media Today