Vizuális effektek filmekben és reklámokban

Az elmúlt két évtizedben a digitális animáció (CGI) végleg átvette a hagyományos (praktikus) effektek helyét a filmekben. A technológia eljutott arra a szintre, hogy most már gyakorlatilag bármit létre lehet hozni számítógépek segítségével, és szinte nem is készül olyan mozgókép, amin ne lenne valamilyen digitális utómunka. A CGI persze akkor működik igazán, amikor észre sem vesszük (mint az új Mad Max filmben). Többek között ezt mutatja be ez a videó is, rengeteg példával, igen tanulságos módon.

Bár számos rendező (pl. Tarantino) kitart a hagyományos effektek mellett, tény, hogy a fejlődéssel a kisebb költségvetésű produkciók, így a sorozatok és a reklámok készítői előtt is megnyílt a lehetőség, hogy hollywoodi látványt nyújtsanak a nézőknek. A vizuális effektek készítésével foglalkozik a magyar Digital Apes stúdió is, amely az elmúlt években többek között a Hannibal, a Liza, a rókatündér, a Gyilkos szezon, és az Invictus – A legyőzhetetlen című Clint Eastwood film látványvilágán dolgozott. A stúdió ezen felül számos ismert reklámfilm, a MindigTV, a Vilmos, vagy a jelenleg is futó Unicum reklám vizuális effektjeit készítette.

Április 7-én 9.45-től a stúdió alapítójával, Szarvasi Zoltánnal és Kondor Lajos creative directorral beszélgetünk arról, hogy jelenleg hol tart a digitális technológia a filmezésben, a technikai fejlettség milyen határokat szab a kreativitásnak, valamint egy átlagos hazai reklámfilmes költségvetésből milyen látványvilág valósítható meg. Az előadást Youtube-on élőben is közvetítjük.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson