Az elmúlt években egyre több márka fordul a virtuális valóság felé, és alkalmazza a technológiát valamilyen rendezvényen, vagy készít 360 fokos videót, így promótálva új termékét. Bármilyen hihetetlen, a pornón kívül is születtek olyan megoldások, amikre érdemes odafigyelni. Íme 10 ötlet, ami a virtuális valóság nyújtotta lehetőségekkel valóban új élményt tud nyújtani a fogyasztóknak.
10. Télapó virtuális szánja (Coca-Cola)
Az Oculus Riftnek és a Colának köszönhetően múlt karácsonykor pár percre bárki Télapóvá változhatott, majd repülhetett házak és erdők felett szánjával.
9. Star Wars: The Force Awakens 360 Experience
A Csillagok háborúja 7. részének promójaként debütált ez a 360 fokos videó Facebookon, ahol a nézők a Jakku bolygón száguldhatnak végig és nézhetnek, amerre csak akarnak.
8. HELP (Google Spotlight)
Ilyen lesz a jövő mozija? Grandiózus kisfilm a Fast&Furious rendezőjétől, melyben idegen lények rombolják le a Földet. A néző egy menekülő embert alakít, aki bármi történik, mindig szabadon mozgatja a fejét. A film mellesleg a Google Spotlight technológiájával készült.
7. Michelle Obama fotózás (The Verge)
A The Verge örökítette meg 360 fokos videóban a First Lady fotózását. A videó különlegességét az infografika megjelenítése adja.
6. VOLVO tesztvezetés
A VOLVO készített mobilalkalmazást, amit egy összehajtható headsettel használva az új XC90-es modellt lehet elvinni egy virtuális tesztvezetésre.
5. The Neymar Jr. Effect (Nike)
A Nike videójában Télapó helyett Neymar bőrébe bújhatunk, hogy pár látványos cselt követően bombagólt lőjünk. A Hypervenom cipő reklámfilmje a rengeteg elrejtett részlet miatt érdekes. Te kiszúrtad például a pucér szurkolót?
4. Kifutó szimuláció (TopShop London)
Két éve a londoni TopShop egyedi élményt kínált vásárlóinak, akik egy igazi divatbemutatón vehettek részt VR headseteknek köszönhetően.
3. Itt a piros, hol a piros? (BMW)
A klasszikus játékot értelmezte újra a BMW: a fenti videóban azt kell kitalálni, vajon melyik autóban is ül Gigi Hadid modell. Nektek sikerült?
2. Virtuális hegymászás (Merrell)
Azt hiszem, a Merrell kimaxolta a kiállításokon való megjelenést: a lelkes jelentkezőknek egy rozoga fahídon kellett végigsétálniuk a virtuális valóságban, ám, hogy még valóságosabb legyen az élmény, tényleg egy fahídon sétáltatták őket.
1. Virtuális nászút (Marriott Hotels)
A Marriott Hotels invitált virtuális nászútra friss házasokat, akik a világ minden táján megtalálható hotelekhez látogathattak el pár perccel a boldogító igen kimondása után.
A virtuális valósággal május 19-én a Café havi rendezvényén részletesebben foglalkozunk: dr. Takács Barnabás, VR szakértő beszél a technológiáról és alkalmazási lehetőségeiről. Az előadást 9.30-tól élőben is közvetítjük!