Olimpia: szigorú előírások a közösségi médiában

A U.S. Olympic Committee (USOC) minden olyan amerikai céget, ami nem hivatalos szponzora az idei Olimpiának, levélben tájékoztatott, hogy július 27-től egészen augusztus 24-ig nem használhatják fel az Olimpia intellektuális tulajdonait. A magánemberek és médiumok természetesen kivételek.

A szabályozás lényege, hogy a sporteseményt nem szponzoráló vállalatok nem hozhatnak létre olyan social media-bejegyzéseket, melyek témája az Olimpia, tartalmazzák az Olimpiai trademark-elemeit, az Olimpiához kapcsolód képeket és dizájnelemeket, sőt még csak nem is fejezhetik ki gratulációjukat egy-egy győzelem esetén. Ha a szabályokat egy vállalkozás megszegi, először felszólítják arra, hogy a bejegyzést semmisítse meg, ha ez pedig nem történik meg, akár jogi eljárás is indulhat a vállalat ellen.

Erre pedig már volt példa is. Az Oisell, egy atlétikai ruházattal foglalkozó márka, júliusi, Olimpiával kapcsolatos posztjaival merült fel probléma – és bár a márka 15 indulót szponzorál, magát a játékot viszont nem, így bejegyzéseik a szabályokba ütköztek.

Bár a szabályozások az USA-ra vonatkoznak, érdemes megnézni néhány kikötést, melyek jól mutatják, mennyire szigorúan veszik az Olimpia kommunikációját, amennyiben nem magánemberek vagy médiumok közösségi média tevékenységéről van szó.

  • A cégek nem használhatják az Olimpia levédett szavait és kifejezéseit. Például:
    • Olimpia
    • Olimpikon
    • Team USA
    • Jövőbeli olimpikon
    • Paralimpikon
    • Gateaway to gold
    • Go for the gold
    • Let the games begin
  • Az olyan kifejezések is tiltottak, melyek céloznak az Olimpiai jelenlegi vagy jövőbeli helyszíneire:
    • Road to Rio
    • Road to Pyeongchang
    • Road to Tokyo
    • Rio 2016
    • Pyeongchang 2018
    • Tokyo 2020
  • Nem lehet olyan szavakat használni, melyek felhasználják az Olimpia szót, például Mathlympics , Aqualympics, Chicagolympics, Radiolympics.
  • Tiltott olyan hashtagek használata, melyek az Olimpia által levédésre kerültek, például #TeamUSA vagy #Rio2016.
  • Nem használható a hivatalos olimpiai logó.
  • A logó nem használható fel szimbolikusan sem: például háromszögekből, hagymakarikákból vagy hajgumikból kirakva.
  • Nem posztolhatók az eseményen készült képek.
  • Nem szabad szerencsét kívánni induló sportolóknak.
  • Nem közölhetők Olimpiai eredmények.
  • Az Olimpia hivatalos social media-fiókjairól nem lehet semmit sem megosztani. A retweet is tiltott.
  • Nem lehet olyan játékok indítani, melynek témája az Olimpia vagy a Paralimpia.

Hogy mi marad? Kevés. A szakértők szerint ha valaki valamilyen szinten mégis szeretne kommunikálni az Olimpiáról, figyelje annak kiemelkedő pillanatait és használja ki azokat. Így tett például az Oreo is a Super Bowl áramszünetében, mikor csupán ennyit tweeteltek: “A sötétben is tudsz tunkolni!”

Forrás: Adweek

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson