PR esetek haladóktól címmel új válogatáskötet jelent meg főiskolások és egyetemisták részére, amely elsőként szedte egy csokorba az elmúlt évek legsikeresebb hazai PR kampányait. A tankönyvbe az AVON családon belüli erőszak elleni kampánya révén a Café PR is bekerült.
Az AVON Magyarország 2011-ben felkarolt egy kezdeményezést, melynek célja, hogy egy hagyományosan tabunak számító témát, a családon belüli erőszakot beemelje a közbeszédbe. Az alapvetően női munkavállalókkal, nőknek szóló termékeket kínáló vállalat csatlakozott ahhoz a civil kezdeményezéshez, amely a családon belüli erőszak önálló törvényi tényállásának eléréséért küzdött.
A gyakorlatban 50 ezer aláírásra volt szükség, hogy a magyar jogszabályok értelmében a parlament napirendre tűzze és tárgyaljon a kezdeményezésről. A Café PR az AVON munkatársaival, civilekkel és alapítványokkal közösen kidolgozott és megvalósított egy olyan kommunikációs tervet, amely segít meggyőzni az embereket, hogy terjesszék a kezdeményezés hírét és írják alá a petíciót.
A párbeszédre épülő, parlamenti bizottsági szakembereket, NGO-kat, jogászokat is megszólító integrált kampány több szálon futott. Egyik fontos eleme a Szabó Kinga című vírusfilm volt, amelyet az akkori Café Creative vezető art directora, Varga Tibor írt és rendezett. A 2 perces videó organikusan több mint 13 ezer kattintást generált egy hét alatt, illetve fizetett hirdetésként budapesti és vidéki mozikban is vetítették.
A kampány eredményeként 2012 májusban több mint 100 ezer hitelesített aláírás gyűlt össze, így ősszel a parlament is tárgyalta a népi kezdeményezést. Végül 2013. június 3-án, más rendelkezéseket is tartalmazó törvénycsomag részeként fogadta el a parlament a családon belüli erőszakra vonatkozó törvényt. Az új tényállás 2013. július 1-jén lépett hatályba.
Az aláírásgyűjtő kampány miatt számos szakmai díjjal jutalmazták a Café PR-t, többek között a European Excellence Awards díjával is. A Szabó Kinga vírusvideó első helyezést ért el a Hipnózis reklámversenyen, valamint a nemzetközi PIAF fesztivál döntőjébe is bekerült.
Forrás: Egy kozmetikai cég fellép az erőszak ellen (szerző: Tóth Veronika, in: PR esetek haladóktól, 2017)