Cannes-i kedvenceink, avagy mi történt idén a Riviérán

A Cafénál minden héten a csütörtöki napot egy inspirációs reggelivel, úgynevezett Agyfelkeltével indítjuk. Ilyen és ehhez hasonló kérdések foglalkoztatnak minket: Mi történik a reklámban, ki a menő, kik nyertek, mivel és miért?

Legutóbb alkalommal a Cannes Lions 2018 kapcsán, Szász Dani összeválogatta az idei cannes-i munkákból azokat, amik valamilyen szempontból a legérdekesebbek, leginspirálóbbak voltak. Természetesen a lista a teljesség igénye nélkül készült, és a mai napig találunk a shortlistesek között is olyan munkát, aminél nem is értjük, miért nem Grand Prixt kapott, de a több ezer nevezés között ez a 7 munka volt számunkra a leginspirálóbb.

Minden évben összegyűlnek a világ reklámosai, és díjazzák az adott év legjobbnak gondolt munkáit a festői Cannes-ban. Idén sem volt ez másként, hiszen június 18. és 22 között megrendezésre került a Cannes Lions International Festival of Creativity.

Grand Prix Health & Wellness // Give Your Heart

Sokszor halljuk, hogy reklámosként azokban a helyzetekben kell megtalálnunk a fogyasztót, amikor az általunk kínált témára fogékony. Amennyiben olyan a téma, hogy nem szívesen beszélnek róla, esetleg kerülik is, akkor érdemes valamivel kizökkenteni őket. A Give Your Heart kampány újragondolta a helyzetbe hozást, hiszen egy teljes filmet forgattak az aktivitás részeként, majd a film végén beszéltek az igazi ügyről.

Grand Prix Film // It’s A Tide Ad

Természetesen ebből a listából sem hiányozhat a Tide idei Super Bowl reklámja, amivel megmutatják, hogy miért is szól róluk minden másik hirdetés. Az ötlet egyszerűségében rejlik a zsenialitása, az pedig, hogy David Harbourt választották a szerepre, egy külön plusz pontot érdemel!

Gold Print & Publishing // KFC ‘FCK’

A kellemetlen szó talán nem is írja le azt a helyzetet, amikor a KFC-ben elfogy a csirke, ráadásul közel 700 angol étteremben napokig nem érkezett meg a szállítmány. Ilyenkor a válságstáb megpróbálhatja elmagyarázni a helyzetet, de a KFC és a Mother London összehozta az egyik legőszintébb bocsánatkérést, amit valaha láthattunk. Külön bátorságra vall, hogy a márka logójával játszottak a printen.

Grand Prix Print & Publishing // TagWords

Sajnos sokszor szembesülünk vele, hogy a képet, amit használni szeretnénk hirdetéseinkben, a jog miatt nem lehet. De miért ne használhatánk a Googlet? A kampány erejéből kicsit elvesz, hogy a Burger King „Hey Google” videójában már használtak hasonló mechanikát, de azért még így is szeretjük.

Gold Radio // The Voice Of Change

A rádió talán az egyik legnehezebb kategória az összes közül, hiszen a rádiózás több, mint 100 éves történetében már sok megoldást hallhattunk, de a The Voice of Change esetében nem csupán az ötlet erős, hanem a tény is, hogy egy ember életének változását hallgathatjuk meg. Talán az egyik legerősebb munka az idei mezőnyben.

Grand Prix PR // Trash Isles

„Tegyük naggyá!” Hangozhatott a mondat, amikor kitalálták az ötletet. Az óceáni hulladékot nem lehet megkerülni, de mégsem beszélnek róla eleget. A Trash Isles kampány minden egyes eleme önmagában nagyon jól sikerült, és biztos vagyok benne, hogy Judi Dench demokratikus választáson is királynő lenne!

Grand Prix Social & Influencer // NOTHING BEATS A LONDONER

Ebben a filmben megjelenik minden, ami London. A nyelv, a stílus, az elegancia és a rejtett utalások. Egy kampány, ami tökéletesen megfogja a város lüktetését és sokszínűségét.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson