Az augusztusi tűzijáték a tévében is tarolt – TV toplista

Az augusztusi nézettséget évről – évre jelentősen befolyásolja az, hogy a nagy csatornák mikor indítják el az őszi műsorstruktúrájukat, illetve, hogy az adott hónapban van-e valamilyen nagyobb esemény (Tűzijáték, főleg, ha esik az eső), amelyet a TV közvetít, így generálva nagyobb elérést / nézettséget.

Idén az augusztus 20-i tűzijátékot a Duna TV közvetítette élőben. Az ünnepi tűzijáték a megszokott időpontban 21 órakor kezdődött és 21:30-ig tartott. A félórás műsor 1 080 000 nézőszámot hozott a közszolgálati csatornának.

Az idén augusztus végén (augusztus 27-ével) a Tv2 és az RTL Klub már elindította, illetve néhány kisebb csatorna is az őszre szánt nagyágyúkat, de ez a három nap nem volt elég ahhoz, hogy a 2018. augusztusi nézettség behozza az előző év hasonló időszakában generált enyhén magasabb nézettséget.

Az látszik, hogy 2018 augusztusában az előző év hasonló időszakához képest, 1,4%-kal kevesebb embert lehetett TV-ben elérni. Éves szinten viszont „csak” fél százalékot csökkent az elérés, amely még nem jelentős, illetve a 4 évnél idősebb tévénézők 95,6%-át még mindig el lehet érni ezen az eszközön keresztül.

A júliusi nagy nézettségkülönbségekhez képest az augusztusi adatok valamennyire konszolidálódottabbak. Az RTL és a Tv2 a két időszakot összehasonlítva szinte ugyanakkora csökkenést mutat. A teljes tévénézésre fordított idő ugyan csökkent valamennyit, de egy 4 évesnél idősebb magyar ember átlagban 4 órát és 16 percet nézett tévét augusztusban. Ebből 24 percet töltött az RTL Klubon és 26-ot a Tv2-n.

A nézettségi toplistát (30 legnézettebb műsor, amelyen minden műsor szerepel, akár többször is) tekintve azt látjuk, hogy ugyan az RTL előtt ülve arányaiban kevesebb időt töltöttek a nézők az előző év hasonló időszakához képest, mégis, míg az RTL 3 különböző műsorral a 30-as lista 73%-át tudja magáénak, a Tv2 egyedül a Tényekkel tudta a helyek 23%-át megszerezni, azaz 7 darabot. Ugyan a második helyen a Tények szerepel, de az látszik, hogy nem sok a két csatorna (Tv2 és RTL) hírműsora között aznap a különbség.
És ugyan az idén nem esett az eső, és 34 fok volt Budapesten napközben, az augusztusi legnézettebb műsor a Tűzijáték volt. Ez talán annak is köszönhető, hogy tavaly még a Tv2 is közvetítette, idén viszont csak a Duna TV.

Azon a listán, ahol minden műsor csak egyszer, a legjobb nézettségű részével szerepel, szintén az RTL vezet a műsorok számát tekintve, hiszen 16 különböző műsorral szerepel, azaz a műsorok több, mint a fele RTL érdekeltségű.
4 filmmel, 6 sorozattal, 2 hírműsorral és 4 saját produkcióval képviselteti magát a csatorna.
A Tv2 11 toplistása közül egy hírműsor, 2 sorozat, 3 saját gyártású produkció és 5 film. Erre a listára a Duna TV mellé egy másik közszolgálati csatorna is felkerült, az M4 Sport, a Forma-1 Belga Nagydíjjal, illetve egy Videoton focimeccsel is.

A legtöbb GRPt szállító spot (8,88 GRP) 791 000 főt ért el, és a Chio-wolf Kft. Chio chips / sátorozás + burgonya + fiatalok + 2 féle 20 másodperces spotja volt. Ez egyébként 7,1 EQ GRPt szállított és augusztus 26-án került adásba az RTL Klubon a Híradó megszakító breakjében. Ez volt az első spot. A legtöbb EQ GRP-t a Trivago / férfi beszél + ideális szállás 60 másodperces spotja hozta 15,45 az RTL Klubon szintén, augusztus 30-án, a Nyerő páros előtt. Ez a 4. volt a 13 spotot sugárzó breakben, és 7,73 GRP-t hozott, amellyel 688 000 főt ért el.

 

Forrás: AGB Nielsen közönségmérési AdvantEdge szoftver felhasználásával.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson