Több mint 5000 önkéntes válaszadó online megkérdezésével készítette el a Nagy Facebook Körképet a Be Social közösségi média ügynökség és a szeretlekmagyarorszag.hu portál. – olvasható a marketingmorzsak.hu oldalon.
A cél az volt, hogy feltérképezzék a magyarországi Facebook-felhasználók szokásait, pontos képet kapjanak a facebookozók preferenciáiról, félelmeiről, elkötelezettségéről és márkákhoz való viszonyáról.
Az 55 évesnél idősebbek a leglelkesebb és leghűségesebb facobookozók, a budapestiek csaknem kétharmada járt már olyan eseményen, amelyről a Facebookon keresztül szerzett tudomást, a felhasználók 64%-a rejtett már el hirdetést, és minden negyedik vásárolt már Facebookon látott hirdetés hatására. Néhány a Nagy Facebook Körkép legérdekesebb adatai közül.
A felmérés legfontosabb tanulságai közé tartozik, hogy komoly eltéréseket mutatnak az egyes korosztályok felhasználói szokásai: míg a fiatalabbak az átlagosnál ritkábban és kevesebb tartalmat megosztva használják a Facebookot, ahol leginkább az ismerőseik posztjait és a szórakoztató tartalmakat keresik, addig az idősebbek gyakrabban facebookoznak és fontosabb számukra a hírek nyomon követése.
A teljes cikket ide kattintva érhető el: