A nyúl és ami mögötte van

A 10. díjat nyertük meg a Dealogic – Kövesd a nyulat! (Follow the Rabbit!) munkánkkal. Legutóbb a HRKOMM Awardon a Legjobb integrált toborzási kampány kategóriában ezüst díjat kaptunk. 

Joggal merül fel a kérdés, hogy mitől volt ennyire nagy szám ez a kampány. Nekiültünk és ízekre szedtük ezt a munkát, és összesítettük az eredményeket is.

Íme, az összefoglalónk:

Röviden:

A kampány stratégiai elképzelésében olyan szimbólumot kerestünk, ami a programozók érdeklődési körét fedi le, és őszintén tudnak vele azonosulni, hiszen nincs olyan „kocka”, aki ne ismerné a Mátrix utópisztikus programvilágából kivezető utat, amit a fehér nyúl követése jelképez. Mindezt pedig egy logikai feladványba rejtve tálaltuk, aminek egyszerűen nem tudtak ellenállni.

Háttér:

Az egyszerű álláshirdetések nem keltettek már elég figyelmet, nem ismerte a célcsoport a Dealogic Hungary-t, ezért volt szükség egy olyan kampányra, amelyben a fejlesztőket szólítjuk meg, ismertséget építünk, és a Dealogic-ot pozitív attitűddel ruházzuk fel.

Olyan figyelemfelkeltő és célzott kampányt kellett létrehoznunk, amely kellő érdeklődést kelt az IT szektorban dolgozók körében.

A feladtunk a következő volt:

Senior szotverfejlesztőket kívántunk elérni a kampánnyal Budapesten, akik potenciális munkavállalói lehetnek a Dealogic Hungary -nak szakmai képzettségüknek megfelelően. A kampány másodlagos célja a cég ismertségének növelése a teljes IT szektorban dolgozók körében.

A megoldás:

Annak érdekében, hogy még inkább felhívjuk a célcsoportunk figyelmét, a kampány központi elemének egy olyan szimbólumot választottunk, amely minden programozó számára jelentéssel bír és őszintén azonosulni tud vele. Ez nem más lett, mint a fehér nyúl a Mátrix című kultfilmből.

A kampány első szakaszában, 10 napon keresztül non-branded kreatívokat helyeztünk el forgalmas közlekedési csomópontokban, metrókocsikban és a versenytársakhoz közeli citylight plakátokon, amelyen csak annyi szerepelt, hogy Kövesd a nyulat! (Follow the Rabbit!).

A nem releváns jelentkezők kiszűrésére, a második már Dealogic brandingelt fázis lett, ami egy bináris kódsorba rejtett url-t tartalmazott. Ez a wak3up.hu weboldalra vezetett, ahol egy programozói logikát és képességet tesztelő játékos feladvánnyal találkoztak a pályázók. Innen csak az juthatott tovább az állásajánlathoz, aki a feladványt sikeresen megoldotta. Ezzel is a hozzáértést szerettük volna tovább szűrni.

A közterületi média szerepe biztosította a magas elérést, és a figyelemfelkeltést a potenciális célcsoport körében. Az online térben ezt az ismertséget váltottuk eredményre, sőt a közterületen elhelyezett feladatot online térben kellett megoldani.

A kampány időszakában (2017. július – augusztus) 119 munkavállaló töltötte fel jelentkezését a website-on keresztül a Dealogic-hoz.

A jelentkezők számát 526%-kal javítottuk, az egy jelentkezőre jutó költségeket pedig 43%-kal csökkentettük.

A kampány esetében nem elhanyagolhatók a versenytársak tevékenységei, hiszen a szegmens évek óta küzd a képzett munkaerő hiányával. A hazai versenytársak mindegyike szó szerint vadászik arra a munkaerőre, akit mi is meg akartunk szólítani. Ebben a nagy kommunikációs zajban kifejezetten fontos másképp, egyedülállóan, kreatívan megszólítani a célközönséget, ezzel pedig kitűnni a különböző álláshirdetések és állásajánlatok közül. Nekünk ez sikerült a kampánnyal.

Csapat:

Copywriter: Fücsök Ákos – Be Social Kft.
Creative director: Csirke Dániel – Café Communications Kft.
Art director: Horváth László – Café Communications Kft.
Account director: Virovecz Vanda, Balogh Renáta – Café Communications Kft.
Account manager: Bárczi Fanni – Café Communications Kft.

Díjak:

LolliPOP 2017
Digitális megoldások – Ezüst
Webes alapú munkák – Arany

DMBP 2017
Leadgeneráló kampányok – Arany
Legjobb megoldás (Grand Prix)

Hipnózis 2018
Direktmarketing-megoldások – Ezüst

Arany Penge 2018
PR megoldások / Vállalati image – Ezüst
Direkt Marketing megoldások – Bronz
IAB Hungary különdíj

Content+Marketing Award 2018
Digitális megoldások – shortlist

HRKOMM Award 2018
Legjobb integrált toborzási kampány – ezüst

Effie 2017
Szolgáltatások kategória – Bronz

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson