Októberben a saját gyártású műsorok nézettségi számokat szüreteltek

Múlt hónapban már jeleztük, hogy szeptember hónap a TV csatornák új, őszi műsorainak indulása. A stábok egész nyáron dolgoztak, hogy rögzítsék azokat a produkciókat, amik ősztől a képernyő elé csábítják majd a nézőket. Ez októberre érett be igazán, hiszen a TV2 13 műsorral, az RTL Klub 12 műsorral szerepel a 30 legnézettebb műsorok között. 1 millió felletti nézőszámokat októberben is az RTL Klub hozta.

Az októberi total TV elérés megegyezik a tavalyi évvel, a teljes lakosság 95,6%-a ült a képernyők elé.

Az első 10 hónapot tekintve minimális csökkenés figyelhető meg a tavalyi évhez képest – a teljes lakosság 99%-a fogyaszt TV-n tartalmat.

Októberben a teljes TV nézésre fordított idő csökkent 3%-kal, átlagosan a teljes magyar lakosság napi 274 percet fordított erre a tevékenységre.

Ebből az időből az RTL Klub és a TV2 is 29 – 27 percet tudta megtartani a nézők figyelmét. Ez az idő 14%-os csökkenést jelent mindkét csatornán a tavalyi év októberéhez képest.

A két nagy kereskedelmi csatorna annak ellenére, hogy napi szinten sugároznak saját gyártású tartalmakat, nagyobb arányban veszítenek nézettségükből, mint amennyire általában a tévézésre fordított idő mennyisége csökkent.

A nézettségi toplistát (30 legnézettebb műsor, amelyen minden műsor szerepel, akár többször is) tekintve azt látjuk, hogy az RTL Klub uralta az októbert. Az X-Faktor több, mint 1 millió nézőt érdekelt mind a 4 adást tekintve. TV2 csak a Tényekkel és a Sztárban Szárral tudott bekerülni. A Sztárban sztár 6. évadát kezdte el idén ősszel a TV2-n.

Azon a listán, ahol minden műsor csak egyszer, 13 műsorral a TV2, 12-vel az RTL Klub és 5 műsorral az M4 sport szerepel a Top 30 októberiek között.
1 millió felletti nézőszámokat viszont csak az RTL Klub tudott ebben a hónapban is.

Saját gyártású műsorokról egy kis rövid összefoglaló.

Az X-Faktor nyolcadik évada 2018. október 6-án vette kezdetét az RTL Klubon. A tehetségkutató műsor legfőbb célja, hogy új popsztárokat fedezzen fel.

Sztárban sztár 6. évadát kezdte el idén ősszel a TV2-n. A műsorban szereplő hazai sztár-énekesek adásról-adásra megmutatják, hogyan tudnak profiként, zenei legendák bőrébe bújni.

Survivor – A túlélők viadala a negyedik évada a Survivor magyar verziójának, ami 2018. szeptember 24-től látható az RTL Klub adásában. Ebben 16 játékos küzd meg egymással egy szigeten a milliós főnyereményért.

A Szenzációs Négyes a RTL Klub show-műsora, amelyben hazai hírességeknek eredeti hivatásuktól eltérő, vagy megegyező, különféle produkciókat kell betanulniuk és élő adásban előadniuk.

A legbátrabb páros az TV2 valóságshow-ja. A műsor lényege, hogy ismert párok megküzdenek ellenfeleikkel.

58 ország után idén ősszel Magyarországra is megérkezett a világ legsikeresebb televíziós főzőshow-ja. A MasterChef VIP adásaiban 27 mindenre elszánt hazai sztár, celeb mérkőzött meg.

Ninja Warrior Hungary egy ügyességi vetélkedőműsor, amit a TV2 sugároz.

A Csak show és más semmi! a TV2 show-műsora, amelyben hazai hírességeknek eredeti hivatásuktól eltérő, különféle produkciókat kell betanulniuk és élő adásban előadniuk. A felkészülésben olyan civil emberek segítenek nekik, akik az adott területen jártasak.

A Mit tenne a gyereked? című műsorban óvodáskorú gyerekek vesznek részt különböző ügyességi, és bátorságpróbákon, miközben szüleik megpróbálják megtippelni, hogyan reagálnak csemetéik a különféle vicces és szokatlan helyzetekben.

Forrás: AGB Nielsen közönségmérési AdvantEdge szoftver felhasználásával.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson