Szokatlan, sokkoló és vérben gazdag.
Ez a három szó jellemzi legjobban a Magyar Vöröskereszt legutóbbi, a véradás fontosságát hangsúlyozó innovatív kampányát, ami a Véradók Napján startolt. Az ötletet a Café Communications jegyzi.
Az Igazából vérzek kampány alapgondolatát a YouTube hirdetési felületének újraértelmezése adja: a legnagyobb videómegosztó oldalon tematikus In-Video Overlay Ads, vagyis olyan, a videó megtekintése alatt megjelenő bannersorozat futott, amit kizárólag filmtrailerek véres jeleneteihez targetáltak. A szalaghirdetések azt a figyelemfelkeltő üzenetet közvetítik, hogy bár az imént látott filmrészletben nem történt igazi sérülés, a valóságban viszont nap mint nap bekövetkeznek olyan balesetek és orvosi beavatkozások, amelyeknél sok vérre van szükség.
A legjobb az egészben, hogy az ötlet segítségével költséghatékonyan használták fel a sokszor hatalmas költségvetésű filmek jeleneteit a nemes célok elérésére: véradományok gyűjtésére és életek mentésére.
ALKOTÓK LISTÁJA:
Megbízó: Magyar Vöröskereszt
Ügynökség: Café Communications
Kreatívigazgató: Csirke Dániel
Account director: Bittermann Tünde
Junior art director: Csabai Bence
Junior designer: Krč Viktor
Szövegíró: Garamvölgyi Zita
Head of Digital: Erőss Csaba
Médiatervező: Villányi Dániel