Melyek lesznek a legfontosabb trendek 2019-ben PPC és analitika területén?

A keresőmarketing piac szakértői egy blogcikkben mondták el véleményüket a szakmát érintő változásokról, újdonságokról. Harsányi Miklós és Villányi Dániel a Café Communications Senior PPC managerei is megosztották a gondolataikat a PPC Pro szakmai csoport felkérésére. 

 


A fő kérdés az volt, hogy mit várnak a 2019-es évtől PPC illetve analitika területen. Olvassátok el, mi vár ránk idén!

HARSÁNYI MIKLÓS, CAFÉ COMMUNICATIONS KFT.
Mai korunk buzzwordjei: machine learning és a marketingautomatizáció konverziókkal fűszerezve. A legtöbb platformon csak egy konverzió állítható be célként, de gondoljunk bele, milyen előnyökkel járhatna, hogy a mikrokonverziós pontokat kijelölve több célra is tudna optimalizálni a rendszer, akár súlyozással. További lépés lehet magát a sales funnelt felállítani, és azt betenni célként, így a gépi tanulás a lemorzsolódási pontokra is tudna támaszkodni kezdetben. Fontos lenne 2019-ben a weboldaltervezésnél a PPC-sek és a UX-esek szorosabb együttműködése, fókuszálva a Conversion User Journey-re (röviden CUJ – mert a 3 betűs rövidítések belépők a PPC fogalommekkájába), a mikrokonverziós pontok felmérése és beépítése a landingekbe, majd ezek lefordítása a mérési rendszerek nyelvére.

VILLÁNYI DÁNIEL, CAFÉ COMMUNICATIONS KFT.
A jövő évtől még erősebb KKV és nagy ügyfelek felé elkülönülő fejlesztésekre számítok. A KKV szektornak releváns reszponzív kreatív megoldások és integrált platform fejlesztések a “nagyok”-nak. Az utóbbinál az egyedi felhasználók és a cross-device mérések, valamint az attribúciós modellezés fejlesztését várom. Az analitikai mérések evolúciója kimondottan az európai piacon lesz érdekes, mivel 2018-as év a GDPR bevezetésének “túlélését” jelentette, azonban feltételezhetően a jog gyakorlat még nem forrott ki, illetve 2019-re várható az új e-Privacy rendelet bevezetése, ami szintén megkavarhatja a dolgokat.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson