A Vylyan Prémium borcsaládjának 7 új címkéje egy rendhagyó, művészi alkotó folyamaton keresztül született: a borok inspirálták a neves irodalmárokat – Cserna-Szabó András, Dragomán György, Grecsó Krisztián, Háy János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna, Székely Csaba -műveik megírásában, majd ezeket a történeteket dolgozta fel borcímke alkotásain Veress Tamás tervezőgrafikus. Az új, művészi címkés Vylyan Prémium borok már márciusban megjelennek az üzletek polcain.
A Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet ma 13 szőlőfajtát termeszt, amelyek közül a legnagyobb területen a Cabernet Franc (21 hektáron) terül el, de a világ legnagyobb, 0,6 hektáros csókaszőlő ültetvényével is büszkélkedhet. A neves villányi pincészet 5 dűlőjén – Dobogó, Pillangó, Gombás, Mandolás, Városhegy – kb. azonos 25-25 hektáros nagyságban, 3 borcsaládot „nevelnek”. Évente 8-900 tonna szőlőt szüretelnek, amely 5-6.000 hektoliter bor készítésére elegendő. Ez a mennyiség 19 féle (DHC Classicus, Prémium, Válogatás borcsaládok), összesen évente 700.000 palack bor formájában kerül a fogyasztók asztalára. A Vylyan borok folyamatosan hozzák a hazai és nemzetközi díjakat. A neves pincészet borai nemcsak Magyarországon, hanem a külhoni piacokon is egyre ismertebbek.
Minden bor egy külön történet
A Vylyan márkanév a 2000-es évek eleje óta összefonódik a művészeteken keresztül történő kommunikációval is, ami számos aktivitás mellett (pl. Bogyólé címkepályázat, művészi hordók, ördögszántotta hegy novella író pályázat, Ördögkatlan Fesztivál) idén a Prémium boraik címkéjén is visszaköszön. A Vylyan Classicus borcsalád az ördögszántotta hegy legendájához köthető, a Válogatás borok nevei pedig a dűlőket idézik. Mostantól a Vylyan Prémium boraihoz a hét neves, kortárs író művei kapcsolódnak majd.
„Hét borfajta, hét személyiség. Úgy is mondhatjuk, hogy ’minden bor egy külön történet’, amihez neves irodalmárokat kértünk fel, hogy meséljék el rövid novellákon keresztül, hogyan látják, érzik borainkat a saját szemüvegükön keresztül! Majd a művek (borok) vizuális ábrázolása következett, aminek látványvilágát Veress Tamás tervezőgrafikus álmodta meg, így kapott új köntöst a Pinot Noir, a Merlot, a Villányi Franc, a Cabernet Sauvignon, a Montenuovo Cuvée, a Syrah és a Kékfrankos. Mindegyik egy-egy külön világ, amelyek hátcímkéin már nem a megszokott borleírások szerepelnek majd, hanem az adott művekből egy-egy kiemelt részlet.” – ismertette a koncepciót Debreczeni Mónika.
„Borból lett művészet” felolvasó estek márciustól
A Vylyan Prémim borok ihlette történetekkel március 21-től – az év során összesen 7 alkalommal – a Magvető Café felolvasóestjein is találkozhat a közönség, ahol a művek Seress Zoltán, Gazsó György, Pál András, Kaszás Gergő és Rába Roland színművészek tolmácsolják. Az esteken egy-egy meghívott íróval és Debreczeni Mónikával a Vylyan birtokigazgatójával Juhász Anna irodalmár beszélget.
Ezen túl minden egyes mű megjelenik magazinokban és online is, továbbá Budapest 7 villamos és buszmegállójában is felfedezhetők majd a írások címkékkel együtt. Idén a nyári és őszi Margó Fesztivált is támogatja a Vylyan Pincészet.
Az alapkoncepciót a Vylyan még korábbi ügynökségével, a Kraftworkkel közösen találta ki. A kommunikációs kampányelemeket a Café Communications Content divíziója és a Brand Bar, míg a PR kommunikációs feladatokat a 1080pR Solution csapata dolgozta ki.
Alkotók
Ügyfél: Vylyan Vinum Borászati Kft.
Márka: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet
Kampány: Borból lett művészet
Megbízó:
Debreczeni Mónika (Vylyan Pincészet és Szőlészet birtokigazgató)
Mezősi Rita (Marketing vezető)
Ügynökségek:
Brand Bar
Kreatív igazgató: Simon Attila
Art director: Veress Tamás
Account manager: Rákóczi Lilla, Tóth Andrea
Café Communications
Content divízió vezető: Viniczai András
Content manager: Gyüre Orsolya, Scheiblinger Nóra
1080pR Solution
Ügyvezető igazgató: Fülöp Szilvia
PR account manager: Matliák Mariann