M+ Lista kampánycsapatunk

A srácok az ügynökség legsikeresebb tavalyi nemzetközi kampányán, a Golden Drum arannyal díjazott AUDIo Studión dolgoztak, ami nagyban hozzájárult az ügynökség harmadik helyezéséhez az M+ Listán.

A Kreatív magazinban mutatták be a 2018-as M+ Listán harmadik helyezést elérő Café Communications kampánycsapatát.

Lázár Zsolt, copywriter

Lázár Zsolt 2011-ben kezdte a szakmát, másfél éve van a Cafénál, ez volt az első jelentős kampánya náluk az Audi márkán, ahogy ő fogalmaz. „Együtt ötleteltünk a srácokkal, miután megkaptuk a briefet. Munkamennyiség szempontjából kevésbé nagy, de nekünk annál fontosabb projekt volt, senki nem sajnálta az időt, energiát, bármit is kellett hozzátenni” – emlékszik vissza a szövegíró. „Ahogy az új Audi A8-asról szóló hazai és külföldi teszteket olvastuk, egy dolog szemet szúrt nekünk: több cikkben is kiemelték, mennyire csöndes utazás közben az utastér, szinte szürreálisan kizárja a külvilágot. Innen indultunk ki, és az ebből született ötlet mindenkinek tetszett” – mesél az ötlet születéséről, amiben végső soron azt szerette, hogy „tök egyszerű, könnyen elmagyarázható és akár két mondatban is összefoglalható.” A legélvezetesebbnek mégis azt tartja ebben a munkában, hogy itt tényleg volt egy erős ötlet, ami meg is valósult, méghozzá pontosan úgy, ahogy azt elképzelték. Ahogy ő fogalmaz: „Amikor nem kell folyamatosan kompromiszszumokat kötni addig, amíg az egész szétesik, vagy az ötlet elveszíti az erejét.”

Szász Dániel, senior copywriter

Az egykori Intro alumnis (a Mito által szervezett reklámos képzés – a szerk.) Szász Dániel már egyetemistaként reklámos akart lenni, végül a Leo Burnettnél kezdte a szakmát. Az AUDIo Studio volt az egyik első brief, amit a Cafénál kapott, így az ötletelésben és a megvalósításban is részt vett. „Nagyon szerettem ezt az ötletet, igazi szerelemgyerek volt, igyekeztem a kezét fogni az elejétől a végéig.” A csöndes utastér, majd az ötlet kapcsán bevallja: „Először annyira egyszerűnek tűnt a megoldás, hogy el sem akartuk hinni, hogy még senki nem gondolt erre.” Ő is szereti azokat a kampányokat, amiket nem kell túlmagyarázni. „Egyszerűen, könnyen érthető üzenet, de mégis van benne valami csavar. Szerintem az AUDIo Studio pont ilyen.” A kampányon túl az is egy igen jó emlék marad számára, hogy Portorožban a rádiós arany mellett a Young Drummers versenyt is megnyerték. Nehézségek persze ennél a projektnél is akadtak. Két fő problémába ütköztek a felvétel során. „Egyrészt az Audi A8 sok mindenre alkalmas, de nem arra találták ki, hogy egy stúdiómikrofont rögzítsenek benne, ezért sok időt elvitt, mire kitaláltuk, hogyan tudjuk elhelyezni a mikrofont az autóban. Másrészt előtte nem tudtuk tesztelni az ötletet, ezért egyből élesben vettük fel az anyagot, viszont csak négyen fértek el a kocsiban, a sofőr, az operatőr, a hangmérnök és természetesen a színész, ezért csak a felvételek után, a stúdióban tudtuk meghallgatni, hogy tényleg sikerült-e az anyag.”

Szabó Sancó, art director

Sancót gyerekkora óta érdekli a design és a grafika, kisebb-nagyobb kitérők után elvégzett egy grafikus képzést, majd szabadúszóként foglalkozott főként arculatépítéssel, brandinggel. Amikor becsatlakozott a Café csapatába, a reklám ötlete már megvolt, épp a megvalósításon ment a gondolkodás. „Mikor a Caféhoz érkeztem, beavattak a srácok, és az a »csettintős, hogy nekem ez miért nem jutott eszembe« érzés fogott el, mint amikor a nyertes kampányokat böngészem a neten. Éreztük, hogy ez egy olyan kampány, ami nemzetközi szinten is megállja a helyét. Szerettük volna nevezni versenyekre, nagyon fontos volt egy jó case study-t készíteni a felvételről – mindezt úgy, hogy az autóban nem fog elférni sok kamera. Végül 360-as kamerák és egy rendező/operatőr segítségével oldottuk meg a felvételeket” – meséli. Sancóhoz egyébként már csak azért is közel állt a projekt, mivel imád mindent, aminek egynél több kereke van és mozog. Ez volt az első közös munkája Szász Danival, saját bevallása szerint hamar érezték, hogy megvan a „copy-ad kémia”, de még nem tudták, hogy ez a gyakorlatban is működik-e. Úgy érzi, a Golden Drum arannyal és a Young Drummers győzelemmel erre választ kaptak.

Véber Zsófia, senior account manager

Még egyetemistaként csöppent bele az ügynökségi világba Véber Zsófia, így idestova 7,5 éve ez tölti ki a mindennapjait. Az Audival viszont csak tavaly nyár elején kezdett dolgozni, rá is igaz, hogy az AUDIo Studio volt az első közös projektje a márkával. Accountként neki nem feladatköre az ötletelés és koncepcióalkotás, ellenben ő koordinálta a projektet a brieftől a megvalósításon át egészen a case study gyártásáig. „Annyira lelkesen mesélték el az ötletet a srácok, hogy nem volt kérdés” – emlékszik vissza a pillanatra, amikor elmondták neki a koncepciót, amiben ő is az egyszerűséget szereti leginkább. Rendkívüli volt számára a csapat hozzáállása, hogy végig mindenki beletette a maximumot. Pedig volt min izgulniuk, hiszen ő is kiemelte: az ötletet nem tudták előre tesztelni, csak élesben. „Így az egész forgatás alatt ment az izgulás, hogy amit kitaláltunk, valóban működni fog-e. A másik kihívást az időjárás jelentette. Fél napunk volt, hogy elkészüljön a felvétel a rádiószpothoz és a case study-hoz, utána már mentünk is a stúdióba.”

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson