Úgyis mindenki mobilról jön

Az idei Evolution konferencia sem múlhatott el anélkül, hogy a Café Communications szakemberei ne képviseltették volna magukat. A média divíziónk szakembere Villányi Dániel, Senior PPC Managere Úgyis mindenki mobilról jön címmel tartott előadást a Keresőmarketing teremben.

Az elmúlt években rengeteg konferencia előadás és cikk szólt arról, hogy mekkora teret hódított magának a mobil a digitális világban és hogy ez a változás a weboldalak eszköz szerinti forgalmánál is tapasztalható. Ennek ellenére mégis azt tapasztaljuk, hogy még mindig vannak olyan weboldalak (akár nagy márkáknál is), amelyeknek nem létezik mobilbarát verziója.

Mielőtt átalakítanánk a weboldalunkat vagy a kampányainkat, érdemes elvégezni egy weboldal mobil auditot.

  • Vizsgáljuk meg, hogy a célpiacunk főbb kulcsszavaira milyen a mobilos keresések aránya. Ezt megtehetjük a Google Ads Keyword Planner-ben. Az arány megmutatja milyen prioritást kell élveznie a weboldal átalakításnak a feladataink között.
  • Nézzük meg a webanalitikai eszközünkben, hogy jelenleg milyen arányban érkeznek a különböző eszközökről a felhasználók. Figyelembe véve azt, hogy a mobil arány lehet azért is alacsony, mert rosszul teljesít az oldalunk mobilról böngészve, ezért kevés forgalom érkezik mobilos organikus keresésekből. Hasonlítsuk össze a különböző eszközöknél a főbb mutatószámok mennyire térnek el. pl. Visszafordulási arány, oldalak/munkamenet, átlagosan oldalon töltött idő.

Amennyiben az audit során felmértük a jelenlegi állapotokat, akkor az eredmények függvényében a következő feladatokon érdemes végig mennünk.

  • Ha a számok és a megjelenés is indokolja, kezdjük a weboldalunk mobilbaráttá alakítását. Elsősorban 2 irány áll rendelkezésünkre, az egyik esetben reszponzív oldal kialakítása, ahol a weboldal igazodik az eszköz képarányához, a másik pedig a mobiloldal kialakítása, ami jellemzően egy teljesen másik oldalt jelent a desktopos verzióhoz képest. Hosszútávon az első megoldás tűnik életképesnek, ha a mobil eszközök evolúcióját nézzük.
  • Ha már mobilbarát az oldalunk, de még is azt látjuk, hogy nem feltétlenül teljesít úgy, ahogy szeretnénk, akkor is érdemes átalakításokat végezni a weboldalon. Ezeket inkább A/B tesztek, mint a megérzéseink alapján hajtsuk végre. A Google eszközrendszerében erre két ingyenes eszköz is rendelkezésünkre áll, az egyik a Google Optimize, a másik pedig a Google Analytics Experiments (Kísérletek).
  • Ha végig vesszük a desktop és mobil eszközök használata közötti különbségeket, akkor elsőként talán a legszembetűnőbb a környezet, ahol használjuk. Egy desktop esetében inkább a nyugodtabb környezet ugrik be, ahol nagy arányban a képernyőn látható információra koncentrálunk. Ez a mobil eszközök esetében már kevésbé jellemző, inkább használjuk menet közben vagy olyan helyzetekben, ahol könnyebben elkalandozunk. Ebből adódóan CTA (akcióra ösztönző üzenet) egy mobil eszközön jobb, ha lineáris elgondolást követ és nem pedig szerteágazó, nagyobb koncentrációt igénylő. Legyen a CTA kiemelkedő és hangsúlyos a weboldalon.
  • Mobilon a kevesebb, mindig több. Kevesebb elemből összerakott weboldal, gyorsabb betöltődést jelent és a felhasználók részéről kevesebb információt kell befogadni. Mindkét esetben alacsonyabb visszafordulási és magasabb konverziós arányra számíthatunk.

Ha rendbe raktuk az alapokat, akkor érdemes hozzá nyúlnunk a kereső hirdetéseinkhez és megnézni, hogyan tudjuk őket „mobilra optimalizálni”.

  • A hirdetésbővítmények teljes körű kihasználása és az első pozíciós megjelenés, mobilon azt jelenti, hogy szinte csak a miénk a képernyő. Ez pozitív hatással lehet a márkánkra és az átkattintási arányunkra is.

  • Eszközszintű ajánlatkorrekciók sokat segíthetnek, ha az elemzések során azt látjuk, hogy bizonyos eszközökön jobban teljesítenek a kampányaink.
  • RLSA + Eszközszintű ajánlatkorrekció: Vizsgáljuk meg, jellemző-e, hogy a felhasználók először mobilról látogatják az oldalunkat, aztán pedig desktop-ról konvertálnak. Ezt a Google Analytics-ben a Segített konverziók eszköz szerinti bontásnál tudjuk megnézni. Amennyiben magasabb az arány az utolsó kattintási modell esetében a mobilnál, mint desktopon, akkor a feltevés igaznak bizonyul és desktopon fejezik be a konverziós műveletet. Erre tudunk rásegíteni megfelelően kidolgozott remarketing stratégiával.
  • Hívás és üzenet bővítmény, ha szolgálja az üzleti céljainkat a hívások fogadása vagy jellemző, hogy a konverziós útvonalra a telefon használata, akkor mindenképp számoljunk ezekkel a funkciókkal.

A mobil trend nem közeledik, hanem már régóta itt van. Ha még nem cselekedtünk, akkor itt az ideje megtennünk. Azonban fontos, hogy ne kampány oldalról kezdjük az átalakítást, hanem a weboldalunknál. Tehát rakjuk rendbe az alapokat és utána lépjünk rá a gázpedálra.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson