Ha ők nem tudják elmondani, miért jó a reklámszakma, akkor senki

A Kreatív magazin 2019/4. számában az Emberek rovatukban Szász Dani senior copywriterünket kérdezgették. Íme a teljes interjú. 

Ha ők nem tudják elmondani, miért jó a reklámszakma, akkor senki – véli Szász Dani, aki elég jó évet zárt a tavalyi Golden Drumon: aranyat nyertek egy Audi reklámmal a Café színeiben, szintén cafés kollégájával pedig megnyerték a Young Drummers versenyt. Díjakról, képzésekről és a reklámos utánpótlásról beszélgettünk vele.

Személyesen számodra mit jelent, hogy az ügynökséged, a Café Communications harmadik helyezett lett az M+ Listán?

Mindig jó, ha a szakmai ranglistán elől tudsz végezni, de elég csalóka is tud lenni, könnyen elbízza magát az ember. Persze vitathatatlanul jó érzés. Eddig mindig csak játszottam a gondolattal, de most a Caféval végre összejött.

Eredendően is voltak ilyen ambícióid?

Ambíciók mindig voltak, szerettem volna nemzetközi díjakat nyerni, az M+ Listán helyezéseket elérni. Vicces, mert a Kreatívba is szerettem volna egyszer bekerülni. (Ez most egymás után kétszer is összejött a fiatal reklámosnak, hiszen márciusi lapszámunkban a Café díjnyertes kampánycsapatának tagjaként szerepelt – a szerk.) Tavaly két díjnyertes projektben is benne voltál, az Audio Studio mellett (erről a kampányról márciusi lapszámunkban részletesen is olvashatsz – a szerk.) a Golden Drum fiataloknak kiírt plakátpályázatát is behúztátok. Ez a plakátpályázat milyen jutalommal járt?

Egyrészt pénznyereménnyel, másrészt Piran a mi munkánkkal fogja népszerűsíteni magát egy éven át. Szóval simán lehet, hogy ha elmegyek Németországba, találkozom a saját munkánkkal.

Láttátok már élőben is a plakátotokat?

Igen, ki volt állítva a Golden Drumon. Elég jól indult az a néhány nap: épp az iroda kertjében voltam, amikor a kreatívigazgatónk szólt, hogy az Audio Studio díjat nyer, megyünk Portorozsba. Öt perccel később pedig megtudtuk, hogy art director párommal, Szabó Sancóval behúztuk a Young Drummers-t is. Elég intenzív pár perc volt.

A múlt havi cikkünkben említetted, hogy te is intrós voltál. Hogyan találkoztál a képzéssel?

A neten láttam, talán épp a Kreatívon. Akkoriban mindenképp be akartam kerülni a reklámszakmába, így olyan gyakornoki programokat kerestem, amikkel oda juthatok. Most már tudom, hogy csak el kellett volna mennem a Központba, és ott leszólítani bárkit, aki nagy valószínűséggel reklámos, és segít az első lépésekben. Az Intrón az első évben a szóbeliig jutottam, szerencsére másodjára be is kerültem.

Az honnan jött, hogy pont ezzel akarsz foglalkozni?

BME-s voltam, és elég hamar kiderült, hogy a kötelező óráimra nem igazán járok be, a választhatókra, mint a reklámgazdaságtan, reklámszociológia viszont igen. Akkor kezdett érdekelni ez a szakma.

Aztán az U30 csoportba is bekerültél.

Oda Marosi Gergő hívott be, és nagyon tetszett, hogy van egy ilyen szakmai közösség, ami összetart. Mostanában kissé tetszhalott állapotban leledzik, de múltkor volt egy találkozónk, amire többen jöttek el, mint számítottam, úgyhogy van még remény.

Ha jól tudom, Somogyi Zoli, aki eddig vitte a csoportot, kissé hátrébb lépne.

Igen, Zoli most a MOME-ra jár, ezért a csoportra kevésbé tud koncentrálni. Szerencsére többen is vagyunk, akik szívesen segítenének a továbbiakban. Egyre inkább azzal szembesülünk, hogy definiálni kéne, mi is ez az U30. Az is látszik, hogy a csoport egyik nagy feladata az utánpótlás-toborzás kell, hogy legyen. Ha mi nem tudjuk elmondani, hogy miért jó ez a szakma, akkor senki. A másik baj, hogy még mindig sokan jönnek ki marketingszakokról, akik úgy tudják, az ügynökségeknél az account a könyvelő.

Mi a következő nagyobb cél a Golden Drum után?

Nagyon szeretnék kijutni Cannes-ba, ez a legnagyobb vágyam. Két éve a barátnőm megnyerte a Young Marketers-t és kijutott. Egyrészt örültem neki, másrészt nagyon irigykedtem! Ja, és jó lenne behúzni egy-két újabb nemzetközi díjat is, köztük egy D&AD ceruzát, az elég jól néz ki!

A reklám mellett még miket csinálsz?

Jöhet minden, ami deszka, de mostanában a wakeboard a nagy szerelem. Régen zenéltem, volt egy publicises bandánk, az Adbangers, az egyik Reklámzajon fel is léptünk.

Facebook Comments
Megosztás Google Pluson