2019-ben szinte minden korosztályban változatlan maradt, vagy akár nőtt is a TV készülékek előtt eltöltött percek száma, ezen percek magukban foglalnak minden olyan nézettséget, mely a készülék bekapcsolt állapotára vonatkozik.
120+ magyar nyelvű TV csatorna érhető el Magyarországon, ebből 67 csatornán folyt reklámidő értékesítés GRP alapon. Ha csak ezen csatornákat vizsgáljuk, akkor a 4-12 évesek 10 percet csökkentek, 18-29: 12 perc csökkenés, 30-39: 11 perc. De ami a legnagyobb meglepetést hozta: a Bpp célcsoport, akik összesen a 21 perccel kevesebb TV műsort néztek (és reklámot) 2019-ben 2018-hoz képest. (vásárlóerő 5 szegmense közül a 2.)
Átlag napi total TV nézésre fordított idő percben, korosztályonként:
Műsorok nézettségét tekintve műsorduplikációk nélkül összesen 6 program nézőszáma haladta meg az 1 milliót.
A top műsorok legnagyobb része saját gyártású műsor, egy-két film klasszikust szívesen nézünk újra és újra.
Csatorna megoszlásokat tekintve az RTL vitte el a felét a listának, a Magyar TV műsorkínálatából foci, Forma1 és a Tűzijáték érte el a legnagyobb nézőszámokat.
2020-ban várhatóan tovább emelkedik a saját gyártású műsorok száma, izgulhatunk az olimpiai közvetítések alatt, szurkolni fogunk a labdarúgó-Európa-bajnokságon júniusban és júliusban kedvenc csapatunknak.
Forrás: AGB Nielsen közönségmérési AdvantEdge szoftver felhasználásával.