Az idei Golden Drum volt az első reklámfesztiválom. Hogy milyen érzés? Full poker, jolly joker! Nagyjából ezekkel a szavakkal tudnám leírni. Az egész valahol ott kezdődött, hogy a tengerparton sétálva megérkeztem. Ez már önmagában priceless. Majd jött a lift, felvitt a 11-re, mindezt a nagy, kék döbbenetre nyíló kilátással – értsd tenger. Csoda. És csak ezek után kezdődtek az előadások és bulik…
Provokálj beszélgetéseket!
Ez volt Kris Hoet – Head of Digital, Duval Guillaume Modem – előadásának fő mondanivalója, aki a mára mainstream irányzatnak mondható storytelling megközelítésből indult ki. Mikor lesz egy reklám sikeres? Akkor, ha van mögötte egy történet. Véleménye szerint társadalmi témákat kell kialakítani a fogyasztók körében. Mindezt provokációval érhetjük el, amivel olyan beszélgetéseket idézünk elő, amikre egyrészt megéri emlékezni, másrészt megváltoztatják a status quo-t.
Mindezt hogyan? Íme:
1. Provokatív insight
Találjunk egy olyan provokatív insightot, amire építhetünk!
Miután megnézed ezt a reklámot, először csak annyi marad meg benned, hogy vicces. Majd észre sem veszed, és azon agyalsz, hogy vajon te mit csinálnál hasonló helyzetben? Lennél annyira tökös, hogy beülsz egy csapat kemény fickó mellé? Máris eljutottunk oda, hogy beszélgetünk róla…
2. Meglepetés és szórakoztatás
A szórakoztatás fontos dolog…
…de igazi játékos akkor leszel, ha meglepetést is okozol vele.
3. Legyen tiszteletlen!
Néha kell a szokatlanság, a vagányság és a tiszteletlenség.
4. Legyen király!
5. Hajrá!
Végezetül ezzel a Nelson Mandela idézettel zárta előadását: “It always seems impossible until it’s done.”
Hülye dolgok a reklámszakmából?!
Ali Ali – Film Director – előadása azokat a dolgokat – első látásra kliséket – foglalta magába, amiket a reklámszakmában eltöltött ideje alatt gyűjtött össze. Mégis az egész felépítése, stílusa és kiállása elképesztő volt.
A sok reklám nem mindig jó
Ne nézz annyi reklámot, mert egy idő után ugyanolyanokat fogsz gyártani! Észre sem veszed, és akarva-akaratlanul oda lyukadsz ki, ahol már mások is jártak. Próbálj más művészetekből, irányzatokból inspirációt meríteni!
Tartsd meg a hülyeséget!
Sokszor a legidiótábbnak, leghülyébbnek vélt ötletekből lesznek a legjobb alkotások.
Ha igazán hiszel az ötletedben, akkor csak azt az egy irányt prezentáld az ügyfélnek!
Elmondása szerint a pandás kreatívokat egyből visszautasította az ügyfél, mivel azok nem mentek át a teszteken. Mégis kitartottak az ötlet mellett, és az eredmény őket igazolta.
A termék a király, azt tiszteld!
Nem mindig az ügyfél a király.
Mindig csinálj valamit, még akkor is, ha nincs éppen munkád!
Amikor 2011-ben Egyiptomban kitört a forradalom az ország teljesen leállt. Hónapokig semmilyen megrendelést nem kaptak ügyfeleiktől, de ők mégis úgy döntöttek, hogy az aktuális helyzetet kihasználva készítenek egy reklámot a Coca-Colának.
Hát így… Viszlát Golden Drum, remélem még találkozunk!