Egy pillanatot biztosan nem fogok elfelejteni kommunikációs tanácsadói karrieremből: azt, amikor Tóth Verussal, az AVON kommunikációs vezetőjével hatalmas ováció közepette rohantunk fel a színpadra, hogy átvegyük az European Excellence Awards Public Affairs kategóriájának díját. Fantasztikus volt a leghíresebb európai pr-verseny egyik legrangosabb kategóriájában díjat nyerni, de még csodálatosabb érzés, hogy a kampány elérte célját.
Ugye emlékeztek rá?
2012-ben az AVON Magyarország csatlakozott Halász Pálma, az Élet-Érték Alapítvány elnökének civil kezdeményezéséhez, melynek keretében 50 000, az ügyet támogató aláírás összegyűjtését tűzték ki célul. Az összefogásnak köszönhetően 103 159 aláírás gyűlt össze, így a parlament napirendre tűzte a családon belüli erőszak kérdéskörét.
A parlamenti vita 2012. szeptember 10-én a késő esti órákban zajlott. A vita erőteljes visszhangot váltott ki a magyar sajtóban, elektronikus médiumokban, blogokon, illetve a közösségi média egyéb felületein. Több ezren fogtak össze, és követelték a családon belüli erőszak önálló büntetőjogi tényállássá tételét. Megtapasztalni a kommunikáció erejét lenyűgöző érzés volt. Végül 2012. szeptember 17-én este az Országgyűlés 336 igen szavazattal, 10 tartózkodással, ellenszavazat nélkül támogatta a népi kezdeményezést. A civil szervezetekkel történt egyeztetéseket követően a jogszabályról szóló zárószavazás 2013. június 3-án zajlott, melynek értelmében július 1-jétől a kapcsolati erőszak önálló törvényi tényállásként szerepel a Büntető Törvénykönyvben. A parlament döntésével a testi sértés egyes eseteit, a becsületsértést, a személyi szabadság megsértését és a kényszerítést a jövőben súlyosabban büntetik majd, ha az elkövető és az áldozat együtt él vagy élt, illetve ha kapcsolatukból közös gyermek született.
Ez persze nem jelenti azt, hogy volt probléma, nincs probléma. A munka nem érhet véget.
Az AVON Magyarország figyelemfelhívó kampánya folytatódik stratégiai partnere, a NANE Egyesület szakmai közreműködésével. A Carbon Group és a Café PR által megtervezett kreatív kampányban ismert, véleményvezér férfiak mondják el véleményüket a családon belüli erőszakról, a Magyarországon jelenleg fennálló helyzetről. A családon belüli erőszak még mindig tabutéma az országban, s a figyelemfelhívás fontos eleme a férfiak megszólítása, akik környezetükben sokat tehetnek a probléma megoldása érdekében azzal, hogy nem hunynak szemet elkövető férfitársaik viselkedése felett, és nyíltan elmondják elítélő véleményüket róla.
Nézd meg a videókat, s mondd el a véleményedet te is!