Többször játszottunk el a gondolattal, hogy egy üzletbe, bevásárlóközpontba belépve mikor szólítanak a nevünkön, és adják el nekünk a méretünkben található ruhát, zsírszegény joghurtot, stb. Nincs mögötte testszkenner, nem kerül milliárdokba, csupán 40 dollárt kell fizetnünk egy eszközért, és máris személyre szabhatjuk a fogyasztói kommunikációt.
Közel 20-szor többet foglalkoznak a vásárlók az iBeaconnel hirdetett termékekkel, és a szolgáltatással rendelkező üzletek saját appjai is népszerűbbek lettek az értesítéseinek köszönhetően. A technológia az Apple Store-okban debütált decemberben, azóta már több bevásárlóközpont, sőt múzeum és az ENSZ is alkalmazza.
Az iBeacon egy Bluetooth Low Energy (BLE) szabványt használó mikrolokációs szolgáltatás, ami értesítés formájában küld információkat a telefonodra a termékekről. A dolog különlegessége, hogy az üzenetek nem ömlesztve érkeznek, hanem a korábbi vásárlásaid alapján személyre szabott termékeket mutat a telefon. A szolgáltatás a boltokba előre telepített közvetítőállomásokon keresztül vezeték nélkül működik, és bluetooth-on csatlakozik az iPhone-hoz, amikor megközelítesz egy adott terméket.
A vásárlási élmény növelése mellett az iBeacon technológia beltéri navigációra is alkalmas, így akár hasznos lehet a forgalmas reptereken vagy pályaudvarokon is, sőt ha egy iBeacon-kompatibilis garázsba állsz be a kocsiddal, a telefonodon futó app tudni fogja, hol álltál meg, és visszavezet az autódhoz.
Az okos otthonoknak is új kiegészítője lehet az iBaecon, például a kanapén ülve elindíthatod a mosást, vagy a fogas közelében elindulhat a navigációs alkalmazás, arra várva, hogy kilépsz a lakásból. Tavasztól pedig stadionokban és múzeumokban is megjelent az alkalmazás. Az ENSZ például a taposóaknák elleni kezdeményezésének újabb állomásaként egy New York-i múzeum kiállításán az Apple technológiájával próbálta az aknák veszélyeit szimulálni.
Bővebben az iBeacon-ről: