Az idén várhatóan 5,3 százalékkal bővül a globális reklámpiac, az online hirdetésekre költött összeg pedig meghaladhatja a hírlapok és magazinok részesedését – derül ki a ZenithOptimedia előrejelzéséből.
A globális hirdetési piac idén elérheti az 523 milliárd dollárt, ami 5,3 százalékos bővülést jelent 2013-hoz képest. A hirdetési piac gyorsuló ütemben való növekedését bizonyítja, hogy 2012-ről 2013-ra mindössze 3,9 százalékos növekedés volt megfigyelhető.
A fejlődéshez hozzájárul a digitális reklámpiac gyors fejlődése: az internetes hirdetési szegmens az idén várhatóan 17,1 százalékkal nő majd, és a teljes reklámpiac 23,6 százalékát adja majd. Mindez azt jelenti, hogy idén első alkalommal nagyobb lesz a részesedése, mint a hírlapoknak és a magazinoknak. A mobileszközökön megjelenő hirdetésekre az idén 67 százalékkal költhetnek többet, mint a múlt évben, a platform részesedése a digitális szegmensen belül elérheti a 20 százalékot – írja az mmonline.